لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۲

نشان افتخار استراليا برای نيکول کيدمن


کيدمن در حال حاضر مشغول بازی در فيلم «استراليا»، ساخته «باز لورمن» فيلمساز استراليايی است.
کيدمن در حال حاضر مشغول بازی در فيلم «استراليا»، ساخته «باز لورمن» فيلمساز استراليايی است.

نيکول کيدمن، برنده جايزه اسکار، مهم ترين نشان افتخار استراليا را طی مراسمی در شهر کانبرا، پايتخت استراليا، از دست مايکل جفری، مسئول حکومت و نماينده ملکه انگليس در استراليا دريافت کرد.


جانل و آنتونی، مادر و پدر نيکول کيدمن در ميان تماشاگران مراسم حضور داشتند و همسر کيدمن، کيت اوربان، خواننده استراليايی در کنار او قرار داشت.


والدين کيدمن اين نشان را از جايزه اسکاری که دخترشان برای بازی در فيلم «ساعت ها» و در نقش ويرجينيا وولف به دست آورد افتخارآميزتر دانستند.


والدين کيدمن اين نشان را از جايزه اسکاری که دخترشان برای بازی در فيلم «ساعت ها» و در نقش ويرجينيا وولف به دست آورد افتخارآميزتر دانستند

کيدمن به خاطر کارنامه هنری و نيکوکاری های اجتماعی اش، به ويژه در زمينه تحقيق برای مبارزه عليه بيماری سرطان در سال گذشته، اين نشان را به دست آورد.


نيکول کيدمن همچنين به عنوان سفير ويژه يونيسف و سازمان توسعه برای زنان، وابسته به سازمان ملل فعاليت دارد


وی به هنگام دريافت اين نشان گفت: «اين نشان برای من همچون تشويقی است که هر دختربچه ای برای کاری نيکو آرزو می کند.»


مايکل جفری نيز به هنگام اهدای اين نشان ، اظهار داشت: «شما نه تنها بازيگری برجسته، بلکه همچنين افتخار ملی ما هستيد.»


اين نشان در واقع می بايست سال گذشته به نيکول کيدمن اعطا می شد اما از آن جايی که وی برای شرکت در اين مراسم وقت نداشت، آن را امسال دريافت کرد

اين نشان در واقع می بايست سال گذشته به نيکول کيدمن اعطا می شد اما از آن جايی که وی برای شرکت در اين مراسم وقت نداشت، آن را امسال دريافت کرد.


کيدمن تا کنون در ۳۴ فيلم حضور داشته و علاوه بر جايزه اسکار در سال ۲۰۰۳، سه بار در سال های ۱۹۹۶، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ جايزه گلدن گلوب، يک بار در سال ۱۹۹۶ جايزه انجمن منتقدين آمريکا، يک بار در سال ۲۰۰۳ خرس نقره ای جشنواره فيلم برلين و يک بار نيز در همين سال جايزه بهترين بازيگر زن سال سينمای انگليس را دريافت کرده است.


کيدمن در حال حاضر مشغول بازی در فيلم «استراليا»، ساخته «باز لورمن» فيلمساز استراليايی است.


کيدمن متولد ۱۹۶۷ در شهر هونالولو در هاوايی است اما از سال ۱۹۷۰ همراه با والدين استراليايی خود که از فعالين مدافع حقوق کارگران و جنبش زنان بودند؛ به سرزمين مادری بازگشت و در آن جا بزرگ شد.


XS
SM
MD
LG