لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۷

دستگیری هواپیماربا توسط پلیس ترکیه


هواپيمای بوئينگ۷۳۷ که در ساعت ۵:۴۰ بعد از ظهر به وقت محلی دياربکر را به مقصد استانبول ترک کرده بود به سمت آنکارا تغيير مسير داد.
هواپيمای بوئينگ۷۳۷ که در ساعت ۵:۴۰ بعد از ظهر به وقت محلی دياربکر را به مقصد استانبول ترک کرده بود به سمت آنکارا تغيير مسير داد.

پليس ترکيه فردی را که گفته می شود مسئول هواپيما ربايی روز سه شنبه ۱۰ آوريل، شرکت هواپيمايی خصوصی پگاسوس بود، را دستگير کرد.

هواپيمای مورد نظر در حالی که از شهر دياربکر در منطقه جنوب شرقی ترکيه به سمت استانبول در حرکت بود، مجبور به فرود در فرودگاه آنکارا، پايتخت ترکيه شد.


هواپيما ربای دستگير شده که «مهمت گوکيسن گل» معرفی شده ، ادعا می کرد که با خود مواد منفجره حمل می کند.


هواپيمای بوئينگ۷۳۷ که در ساعت ۵:۴۰ بعد از ظهر به وقت محلی دياربکر را به مقصد استانبول ترک کرده بود به سمت آنکارا تغيير مسير داد، نيم ساعت بعد از اين که هواپيما مسير خود را عوض کرد خلبان مقام های فرود گاه را در جريان اين هواپيما ربايی گذاشت

به گزارش خبر گزاری آسوشيتد پرس، آقای گوکسين گل ابتدا خواستار آن شد تا هواپيما به سمت آنکارا تغير مسير بدهد ولی پس از چندی نظرش عوض شد و درخواست کرد تا هواپيما به ايران برود.


بينالی ايلديريم، وزير حمل و نقل ترکيه به خبر گزاری ها گفت که پس از بازرسی های به عمل آمده مشخص شده که مهمت گوکسين ۳۹ ساله هيچگونه ماده منفجره ويا سلاحی با خود در داخل هواپيما به همراه نداشته است.


اين درحالی است که آقای گوکسين از داخل هواپيما به پليس گفته بود که می تواند احتراق آميزی که به همراه دارد را به کمک امواج تلفن دستی اش منفجر کند.


آقای ايلديريم در ادامه ، در مورد انگيزه های اين هواپيما ربايی اظهار بی اطلاعی کرد ولی گفت که فرد مورد نظر هيچگونه انگيزه سياسی نداشته و تحقيقات در اين مورد همچنان ادامه دارد.


در خبر های اوليه آمده بود که فرد مورد نظر توانسته است تا با اطا قک خلبان وارد شود ولی علی سبانچی، مدير شرکت هواپيمايی پگاسوس به خبر گزاری ها گفت که اين قضيه صحت ندارد چرا که بر طبق قوانين پرواز های بين المللی کابين خلبان در اين هواپيما قفل بوده است.


هواپيمای بوئينگ۷۳۷ که در ساعت ۵:۴۰ بعد از ظهر به وقت محلی دياربکر را به مقصد استانبول ترک کرده بود به سمت آنکارا تغيير مسير داد، نيم ساعت بعد از اين که هواپيما مسير خود را عوض کرد خلبان مقام های فرود گاه را در جريان اين هواپيما ربايی گذاشت.


۱۷۸ نفر مسافر و خدمه در اين هواپيما حضور داشتند، که حال همه آن ها به غير از يک زن که دچار شک شده بود، رضايت بخش گزارش شده است.


به گزارش خبر گزاری آناتولی هواپيماربای مورد نظر متهم است که به جدايی طلبان پ ک ک در سال ۱۹۹۴ کمک می کرده است.


ايلدريم از اينکه حادثه هواپيما ربايی مورد نظر بدون مجروح شدن مسافران به پايان رسيده اظهار خوشحالی کرد و گفت از اينکه حتی يک قطره خون از دماغ کسی نيامد خوشحال است.


فيرات کلس، از مسافران اين پرواز به سی ان ان ترک گفت که مرد هواپيما ربا در طول پرواز قرآن می خوانده است.


پگاسوس با فرستادن يک هواپيمای ديگر مسافرانش رااز آنکارا به استانبول منتقل کرد.


XS
SM
MD
LG