لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۲

قوه قضاییه از نیروی انتظامی در مبارزه با «بدحجابی» حمایت کرد


ابراهیم رئیسی، معاون اول رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی
ابراهیم رئیسی، معاون اول رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی
در ادامه واکنش‌‌ها به سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره «مبارزه با بدحجابی»، معاون اول قوه قضاییه جمهوری اسلامی از حمایت این قوه از نیروی انتظامی در «برخورد با مفاسد اجتماعی و بدحجابی» خبر داده و احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، نیز به انتقاد از رئیس دولت پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رئیسی، معاون اول رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، روز شنبه در واکنش به سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره «مبارزه با بدحجابی» بر حمایت قوه قضائیه از نیروی انتظامی در «برخورد با مفاسد اجتماعی و بدحجابی» تاکید کرد.

وی با بیان این که «عفاف و حجاب متن قانون است» گفت: «امروز اخلاق جامعه در گرو مبارزه با مفاسد اجتماعی است و نیروی انتظامی نیز نباید در برخورد با بدحجابان غفلت کند.»

این سخنان چند روز پس از آن بیان شده است که محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی تلویزیونی از دولت خود در برخورد با «بدحجابی» سلب مسئولیت کرد، اظهار نظری که با واکنش تند رسانه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا روبه‌رو شد.

رئیس دولت دهم درباره مبارزه نیروی انتظامی با «بدحجابی» گفته بود: «عده‌ای در هر دوره‌ای هرچند ماه می‌خواهند جنجالی در کشور برپا و برخورد کنند که بنده در همین جا به صراحت اعلام می‌کنم که ما مطلقاً و از بنیاد با این موضوع مخالفیم.»

رئیس دولت جمهوری اسلامی با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با جوانان در چارچوب مبارزه با «بدحجابی» گفته بود: «محال است فردی شخصیت کسی را تخریب کند و او حرفش را بپذیرد. باید با ادبیات امروز با نسل خود حرف بزنیم و مفاهیم مکتب را با بیان امروز منتقل کنیم.»

احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرده بود: «اینها ربطی به دولت ندارد و دولت واقعاً در این مسائل دخالتی ندارد؛ ما اینها را توهین می‌دانیم که زن و مردی در خیابان راه بروند و کسی بیاید بگوید نسبت شما چیست. هیچ کس حق ندارد در این مورد سؤال کند، این به معنای آن نیست که ما نابسامانی‌های اجتماعی را نمی‌بینیم و یا نباید اصلاح کنیم، بلکه می‌گویم این روش، روش درستی نیست. اینها مال دولت نیست و آنها را قبول نداریم و تا آنجایی که بتوانیم برخورد و کنترل می‌کنیم.»

سخنان محمود احمدی‌نژاد در این باره حتی انتقاد احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و از حامیان سرسخت رئیس دولت، را نیز در پی داشته است. آقای جنتی اظهارات وی را در این باره «مایه زحمت» خوانده است.

احمد جنتی که روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه تهران سخن می‌گفت در واکنش به سخنان احمدی‌نژاد گفت: «این چه حرف‌هایی است که بعضی‌ها حساب نکرده درباره حجاب می‌گویند؟ چرا باید جلو کار نیروی انتظامی را گرفت؟ این که تخلفی به یک مامور نیروی انتظامی نسبت داده می‌شود و به همین دلیل جلو مبارزه با بدحجابی گرفته شود صحیح نیست، بلکه اگر اتهام تخلف دروغ بوده باید دهان دروغگو بسته شود و اگر واقعاً تخلفی شده باید گوش مامور متخلف کشیده شود.»

وی ضمن مخالفت با کار فرهنگی در «مبارزه با بدحجابی» افزود: «برخی دائماً بر تکیه به کار فرهنگی اشاره می‌کنند و من نمی‌دانم چرا فقط در این زمینه باید کار فرهنگی کرد و در زمینه‌های دیگر این کار نباید صورت گیرد؟ پس با این حساب قاچاقچی و تروریست را چرا می‌کشید؟ کار فرهنگی کنید! چرا دزد را مجازات می‌کنید؟ کار فرهنگی کنید تا اصلاح شود!»

امام جمعه موقت تهران یک بار دیگر خواستار برخورد شدید با بدحجابی شده و گفت: «من قبلاً هم گفته بودم اگر در خیابان جرات ندارید که با بدحجابی مقابله کنید حداقل این کار را از اداره‌ها آغاز کنید؛ اگر زنی بدون حجاب در خیابان آمد باید به او بگوییم هر کاری را می‌خواهی بکن و جوانان را فاسد کن تا ما کار فرهنگی انجام دهیم؟»

وی با حمایت از اقدامات نیروی انتظامی در این زمینه افزود: «نیروی انتظامی را نسبت به مبارزه با بدحجابی تشویق می‌کنم و کسی هم حق ندارد دست آن را ببندد.»
XS
SM
MD
LG