لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۳

پليس فرودگاه ایران از خروج ۷۱ زن «بد حجاب» جلوگيری کرد


نیروهای موسوم به گشت اجتماعی که کارشان تذکر به پوشش و حجاب زنان است.عکس تزئینی است.
نیروهای موسوم به گشت اجتماعی که کارشان تذکر به پوشش و حجاب زنان است.عکس تزئینی است.
نبی اله حيدری، رئیس پليس فرودگاه جمهوری اسلامی می گويد در ماه های اخير، از خروج ۷۱ زن از کشور به دليل «پوشش نامناسب» جلوگيری شده است.

آقای حیدری به خبرگزای کار ايران، ايلنا، گفت رئيس پليس فرودگاه های کشور گفت بيش از ۳۳ هزار مسافر، اعم از زن و مرد، پس از تعويض لباس اجازه يافتند پرواز کنند.

نبی الله حيدری افزود: « نه تنها از خروج افراد بدحجاب جلوگيری می شود، که از ورود کسانی که به استقبال مسافران می آيند اما بدپوشش هستند، ممانعت به عمل می آيد.»

وی در آمار خود گفته بيش از ۸۷ هزار تن از مسافران زن تذکر گرفتند و از بيش از سه هزار تن از مسافران زن هم که «بدحجاب» بودند، تعهد گرفته شده است.

رئيس پليس فرودگاه های کشور همچنين گفته حدود ۱۱۲ زن و ۲۱۰ مرد به دلايل «بحث ناهنجاری های اجتماعی» در ۸۲ روز نخست امسال دستگير شده اند. وی اشاره دقيق تری به اين که چه چيز مصداق «ناهنجاری های اجتماعی» است، نکرده است.

وی گفته برای مسافران «بدحجاب» پرونده درست شده و به مراجع قضايی معرفی شده اند.

هرچند پليس و گشتی موسوم به گشت تامين اجتماعی از سوی نيروی انتظامی در ايران راه اندازی شده و به مسئله حجاب می پردازد، اما از سه هفته پيش تاکنون، از آغاز ماه خرداد، اين بازرسی ها شديدتر شده است.

آقای حيدری همچنين گفت حدود ۱۸۶ تن از کسانی که راهی حج بودند به جرم حمل مواد مخدر دستگير شده اند که از اين ميان ۳۱ تن از آنها زن بوده اند.

برخی گزارش ها اين سختگيری ها را در راستای برخورد با هرگونه حرکت سياسی و يا اعتراضی ارزيابی کرده اند.

پيشتر وسال گذشته هم مدير کل امور فرهنگی وزارت علوم از تشکيل کميته حجاب و عفاف در دانشگاه‌های ايران خبر داده بود.

وی به خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، گفته بود اين کميته وظيفه دارد يک فضای کاملاً فرهنگی در دانشگاه‌ها ايجاد کند و فضاسازی جهت ترويج پوشش‌های مناسب در دانشگاه‌ها را برعهده گيرد.
XS
SM
MD
LG