لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۷

آلودگی هوا زندگی را در کردستان و کرمانشاه مختل کرد


مقام های بهداشتی در استان های غربی ایران از مردم خواسته اند بدون ماسک از خانه خارج نشوند.
مقام های بهداشتی در استان های غربی ایران از مردم خواسته اند بدون ماسک از خانه خارج نشوند.
رييس سازمان حفاظت از محيط زيست استان کردستان اعلام کرد که ميزان آلودگی هوا در اين استان بيست برابر بالاتر از حد مجاز است و غبارگرفتگی شديد زندگی عادی را در استان کرمانشاه نيز مختل کرده است.

خيرالله مرادی رييس سازمان حفاظت از محيط زيست استان کردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرگزاری مهر با اعلام اين مطلب افزود روند افزايش آلودگی در اين استان همچنان ادامه دارد.

وی بدون اعلام علت افزايش شديد آلودگی هوا در استان کردستان اظهار داشت، در بعضی از شهرستان‌ها از جمله سنندج، بانه و مريوان وضعيت به مراتب بدتر است، به گونه‌ای که هم اکنون ميزان وسعت ديد در بانه به کمتر از ۶۰۰ متر رسيده و اين ميزان در شهرستان مريوان نيز حدود هزار متر است.

پيشتر ياسر انصاری از کارشناسان کانون عالی سازی فضای سبز کشور، توقف بيابان‌زدايی در کشورهای منطقه به ويژه عراق و عربستان سعودی را عامل اصلی آلودگی هوا و غبار گرفتگی در مناطق جنوبی و غربی ايران دانسته بود.

وی پيش‌بينی کرده است، اين پديده پس از ظاهر شدن در مناطق جنوبی و غربی ايران به تدريج مناطق شمالی کشور را نيز در بر می‌گيرد.

آقای خيرالله مرادی رييس سازمان حفاظت محيط زيست کردستان با اشاره به اين که در حال حاضر ميانگين وزش باد در مناطق مختلف اين استان در حد صفر است، پيش بينی کرد آلودگی هوای استان و گرد و غبار شديد همچنان طی امروز و فردا ادامه داشته باشد.

وی از مردم خواسته است به هيچ وجه در هوای آزاد حاضر نشوند چرا که ميزان آلودگی به حدی است که برای تمامی افراد در سنين خطرناک است.

در همين حال گزارش‌ها حاکی از آن است که به دنبال غبارگرفتگی شديد در استان کرمانشاه صبح روز شنبه پروازهای فرودگاه کرمانشاه لغو شده است.

حميد رضا صمدزاده رييس سازمان حفاظت از محيط زيست استان کرمانشاه با اعلام اين که ميزان آلودگی در اين استان حدود ده برابر حدمجاز است، اظهار داشت، پديده غبارگرفتگی زندگی عادی را در اين استان مختل کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نيز روز شنبه با صدور اطلاعيه‌ای اعلام کرد، کودکان، سالمندان و تمامی افرادی که ناراحتی‌های قلبی و تنفسی دارند از منزل خارج نشوند و در صورت خارج شدن از منزل از ماسک استفاده کنند.

همچنين يکی از کارشناسان سازمان هواشناسی کرمانشاه اعلام کرد، ميزان وسعت ديد در شهر کرمانشاه ۲۰۰ متر و در سرپل ذهاب و قصرشيرين کمتر از صد متر است.

روز شنبه در استان ايلام نيز پديده غبارگرفتگی و آلودگی شديد هوا گزارش شده است.

اين پديده پيشتر نيز در استان‌های جنوبی و غربی ايران که با عراق هم مرز هستند، مشاهده شده بود.
XS
SM
MD
LG