لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۸

حمله به دفتر نماینده ولی‌ فقیه و امام جمعه یزد


بنا بر گزارش های رسیده، نیروهای لباس شخصی‌ پس از پایان نماز جمعه این هفته با حمله به دفتر محمدعلی صدوقی، نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد، درب ورودی این دفتر را به آتش کشیدند.

پایگاه خبری پارلمان نیوز وابسته به فراکسیون نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، بعد از ظهر روز جمعه «عده‌ای از افراطیون و عوامل خودسر» در دفتر محمدعلی صدوقی، نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه یزد را آتش زدند.

همچنین بر اساس این گزارش پیشتر نیز « برخی از عوامل خودسر و شناخته شده» در جریان تظاهرات حامیان دولت در یزد به امام جمعه این شهر «توهین کرده بودند».

محمدعلی صدوقی فرزند آیت‌الله محمد صدوقی امام جمعه یزد در سال های اول انقلاب است که در یک عملیات انتحاری کشته شد. وی که از سوی آیت‌الله خمینی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان یزد و امام جمعه این یزد برگزیده‌ شده بود، از طرف آیت‌الله خامنه‌ای نیز در این پست ابقا شده است.

محمدعلی صدوقی همچنین سابقه نمایندگی مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و معاونت حقوقی و پارلمانی دولت محمد خاتمی، رییس جمهور پیشین ایران را نیز در کارنامه خود دارد.

در هفته‌های گذشته و به ویژه پس از رویدادهای عاشورا، شماری از هواداران دولت به دفاتر و خانه‌های برخی روحانیان منتقد دولت و طرفدار اصلاح‌طلبان مانند آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله صانعی نیز حمله کرده‌‌اند.

به دنبال این رویدادها، محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس و دبیرکل فراکسیون خط امام در نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی خواستار «شناسایی، برخورد و جلوگیری از این اقدامات افراطی» شده بود.

همچنین مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم نیز با انتشار بیانیه‌ای حمله به مدرسه آیت‌الله علی‌محمد دستغیب در شیراز را محکوم کرده و این اقدام را به منزله «زیر پاگذاشتن انسانیت، شریعت و قانون» دانسته است.
XS
SM
MD
LG