لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۰

لباس‌شخصی‌ها به روی خودروی مهدی کروبی آتش گشودند


عکس «رجانیوز» از حمله به ماشین مهدی کروبی
عکس «رجانیوز» از حمله به ماشین مهدی کروبی
نیروهای لباس‌شخصی روز پنج‌شنبه و در حالی که مهدی کروبی قصد شرکت در یک مراسم عزاداری در شهر قزوین را داشت خودروی حامل وی را هدف تیراندازی قرار دادند، اما بنا بر گزارش‌ها در این حمله به آقای کروبی و همراهانش آسیبی نرسیده است.

آن طور که حسين کروبی، فرزند مهدی کروبی، به رادیوفردا می‌گوید، روز پنج‌شنبه خودروی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم در قزوين هدف اصابت دو گلوله قرار گرفته، ولی چون خودرو زرهی بوده، آسیبی به کسی نرسیده و فقط شیشه‌های خودرو شکسته یا ترک برداشته است.

حسین کروبی می‌افزاید که ده دقیقه پس از ورود پدرش برای شرکت در مراسم روضه‌خوانی ماه محرم در منزل ناصر قوامی، نماينده سابق قزوين در مجلس، خبرگزاری فارس که وابسته به سپاه است اعلام کرده است که محل اقامت وی به محاصره نیروهای حزب‌الله در آمده است.

به گفته حسين کروبی، پس از ساعتی چند اتوبوس و مينی‌بوس برخی نيروها و شماری از نيروهای بومی و روستایی را جلو محل اقامت آقای کروبی پياده می‌کنند و اين افراد با فحاشی و پرتاب سنگ و آجر تمامی شيشه‌های محل اقامت او را می‌شکنند؛ به دنبال آن پس از گذشت مدتی، يگان ويژه در محل حاضر می‌شود و آقای کروبی با مداخله اين نيرو با اتومبيلش قزوين را به مقصد تهران ترک می‌کند، اما تجمع‌کنندگان با تخم‌مرغ و آجر به خودروی او حمله می‌کنند و دو تير به شيشه‌های جلو و عقب اتومبيل اصابت می‌کند.



آقای کروبی همچنین در مورد هویت حمله‌کنندگان به خودروی پدرش به رادیوفردا گفته است که تجمع‌کنندگان همگی لباس‌شخصی بودند، ولی در میان آنها فرماندهان سپاه استان قزوین نیز دیده می‌شدند که شش یا هفت نفر از آنها شناسایی شدند.

به گفته حسین کروبی، این افراد از سوی حاکمیت پشتیبانی می‌شوند و به کسی نمی‌توان از آنها شکایت کرد، «چرا که بخشی از قوه قضائیه در دست سپاه است».

این گزارش در حالی است که پنج‌شنبه‌شب نیز سایت‌های نزدیک به اطلاح‌طلبان از حمله «سازمان‌دهی‌شده» لباس‌شخصی‌ها با هدف ممانعت از حضور مهدی کروبی در مراسم عزاداری در قزوین خبر دادند.

نگرانی فاطمه کروبی از امنیت جانی خانواده‌اش

در همین حال فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی لوموند که روز جمعه منتشر شد گفته است که «اگر اتفاقی برای مهدی کروبی بیفتد دولت مسئول است و دولت نمی‌تواند مسئولیت خود را بر گردن کشورهای خارجی و یا گروه‌های دیگر بیاندازد».

خانم کروبی اضافه کرده است: «امری که مرا نگران می‌کند درخواست رئیس کمیته امنیت ملی مجلس و برخی دیگر از مسئولان تندرو از مردم برای مقابله با رهبران جنبش سبز است.»

وی گفته است که این به چه معناست؟ «یعنی حکومت به مزدوران چراغ سبز نشان داده که به نام مردم وظیفه خودشان را انجام دهند و به ما حمله کنند؟»

مهدی کروبی، نامزد معترض به نتيجه انتخابات، پيشتر نيز در جريان ديدار از نمايشگاه مطبوعات در تهران در اول آبان‌ماه مورد حمله «حاميان محمود احمدی‌نژاد» قرار گرفت و بر اساس برخی گزارش‌ها «مهاجمان عمامه او را بر زمين انداختند».

آقای کروبی در جريان حوادث پس از انتخابات نيز مورد حمله طرفداران دولت قرار گرفته بود. در جريان برگزاری نماز جمعه تهران به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی در روز ۲۶ تيرماه سال جاری، هنگامی که این نامزد انتخابات در صدد بود تا وارد دانشگاه تهران شود مورد حمله هواداران محمود احمدی‌نژاد قرار گرفت.

با این وجود آن طور که تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی، پیشتر به رادیوفردا گفته بود، محافظان مهدی کروبی از چند روز پيش از «همراهی و حفاظت از وی» خودداری می‌کنند.

تقی کروبی با بيان اين که پدرش در خانه «نيمه‌حبس» شده است، افزوده بود که اين اقدام محافظان باعث شده است تا در صورتی که مهدی کروبی بدون محافظ از خانه خارج شود، با خطر حمله نيروهای تندرو روبه‌رو شود.
XS
SM
MD
LG