لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۴

گفت‌و‌گوی تلفنی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با زیدآبادی در زندان


میرحسین موسوی و زهرا رهنورد هنگام دیدار با اعضای خانواده احمد زیدآبادی با وی تلفنی گفت و گو کردند.
میرحسین موسوی و زهرا رهنورد هنگام دیدار با اعضای خانواده احمد زیدآبادی با وی تلفنی گفت و گو کردند.
میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که روز شنبه برای دیدار با خانواده احمد زیدآبادی، یکی از روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده در رویدادهای پس از انتخابات به منزل وی رفته بودند، تلفنی با او گفت و گو کرده ویک بار دیگر خواستار آزادی همه روزنامه‌نگاران و زندانیان سیاسی شدند.

به نوشته سایت «کلمه»، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد روز شنبه با حضور در منزل احمد زیدآبادی، با اعضای خانواده وی دیدار کردند.

بر اساس این گزارش همزمان با این دیدار، احمد زیدآبادی از زندان رجایی‌شهر با منزلش تماس تلفنی گرفته و با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز گفت و گو کرده است.

زهرا رهنورد در این گفت و گوی کوتاه تلفنی به احمد زیدآبادی گفته است: «ما صبر و مقاومت شما را ارج می‌نهیم و برایتان آرزوی توفیق و سلامتی داریم.»

میرحسین موسوی و همسرش همچنین در دیدار با اعضای خانواده آقای زیدآبادی، بارها «روحیه مقاوم» وی را ستوده و خواستار آزادی هرچه سریع‌تر او و سایر روزنامه‌نگاران در بند شده‌اند.

احمد زیدآبادی، دبیر کل سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) از جمله فعالان سیاسی و رسانه‌ای است که بلافاصله پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه سال گذشته بازداشت شده و همچنان در زندان به سر می‌برد.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی پس از مدت‌ها زندان انفرادی این روزنامه‌نگار برجسته ایرانی را به پنج سال زندان، پنج سال تبعید در گناباد و محرومیت دائم از هرگونه فعالیت سیاسی و اجتماعی محکوم کرده است.

آقای زیدآبادی از جمله به دلیل نوشتن مقاله‌هایی در انتقاد از رهبر جمهوری اسلامی ایران که دستگاه قضایی ایران آن را توهین‌آمیز می‌داند، محکوم شده است.

در حالی که شماری از زندانیان سیاسی و بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات در ایران با سپردن وثیقه‌های سنگین در تعطیلات سال نو خورشیدی به مرخصی آمده بودند، مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی با مرخصی احمد زیدآبادی موافقت نکرده بودند.

پیشتر نیز با وجود صدور قرار وثیقه احمد زیدآبادی و تودیع آن از سوی خانواده، دادستانی تهران مانع آزادی موقت دبیرکل سازمان دانش‌آموختگان ایران شده بود.

این روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی اصلاح‌طلب که در روز ۲۳ خرداد ماه سال ۱۳۸۸ بازداشت شده بود، در روز دوم آذر ماه از سوی دادگاه انقلاب اسلامی محکوم و در روز ۱۱ دی ماه نیز حکم دادگاه بدوی از سوی دادگاه تجدیدنظر تایید شد.

وی در روز ۱۲ بهمن ماه سال گذشته به همراه مسعود باستانی، دیگر روزنامه‌نگار دربند ایرانی از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد و به گفته مهدیه محمدی، همسر احمد زیدآبادی، در کنار زندانیان غیر سیاسی از جمله «سارق‌ها و قاتل‌ها» نگهداری می‌شود.

خانم محمدی در دیدار با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد این باره گفته است: «با وجود همه مشکلات، احمد زیدآبادی روحیه بسیار عالی و مقاومی دارد و حتی به ما می‌گوید بیش از حد بر هم بند بودن او با زندانیان غیر سیاسی از جمله سارق‌ها و قاتل‌ها تاکید نکنیم، چرا که آنها نیز به نوعی قربانی شرایط ناعادلانه جامعه خود هستند.»
XS
SM
MD
LG