لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۰

نیروی انتظامی بازداشت تعدادی از تظاهركنندگان روز قدس را تائید کرد


تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در روز قدس در تهران
تظاهرات معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در روز قدس در تهران
در حالى كه نيروى انتظامى ایران بازداشت تعدادی از تظاهرکنندگان روز قدس در تهران را تائيد كرده است، برخى گزارش‌ها از دستگيرى شماری از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ساير شهرها خبر می دهند.

به گزارش خبرگزارى کار ایران، ايلنا، مهدى احمدى، رئيس مركز اطلاع‌رسانى نيروى انتظامى تهران روز شنبه با تائيد خبر بازداشت عده‌اى از تظاهركنندگان در روز قدس گفت: «روز گذشته تعدادى از افراد كه قصد آسيب به اموال عمومى را داشتند از سوى پليس دستگير شدند.»

مهدى احمدى در عين حال افزود در جريان تظاهرات روز قدس در تهران تنها «تعداد اندكى شعارهايى خارج از موضوع راهپيمايى سردادند.»

اين در حالى است كه طرفداران جنبش سبز و معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهورى با ناديده گرفتن هشدارهاى رهبر جمهورى اسلامى و سپاه پاسداران در مورد برگزارى هر گونه تجمع اعتراضى همزمان با برگزارى راهپيمايى روز قدس، با حضور پرشمار خود در خيابان‌ها دست به تظاهرات زده بودند.

خبرگزارى‌هاى بين‌المللى روز جمعه از برخورد نيروهاى امنيتى با تظاهركنندگان طرفدار جنبش سبز و بازداشت شمارى از آنها خبر دادند.

از سوى ديگر سایت خبرى اميركبير از بازداشت گسترده تظاهركنندگان روز قدس در مشهد و انتقال آنها به يک «بازداشتگاه مخوف» خبر داده است.

بر اساس اين گزارش شمار زيادى از تظاهر كنندگان با لباس‌ها و علايم سبز در ميدان پانزده خرداد و اطراف حرم امام رضا مشغول تظاهرات و سر دادن شعارهايى مانند «نه غزه، نه لبنان، جانم فداى ايران» بودند كه از سوى نيروهاى امنيتى و يگان ويژه مورد حمله قرار گرفتند.

تظاهرات حاميان جنبش سبز در كرمانشاه نيز با يورش نيروهاى امنيتى روبرو شد. بر اساس گزارش خبرنامه اميركبير پنج نفر در جريان تظاهرات روز قدس در اين شهر بازداشت شده‌اند.
XS
SM
MD
LG