لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۶

هاشمی رفسنجانی از نماز جمعه روز قدس کنار گذاشته شد


سرانجام پس از انتشار اخبار ضد و نقیض درباره نماز جمعه روز قدس که در سال‌های گذشته به امامت اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شد، ستاد نماز جمعه اعلام کرد که احمد خاتمی امامت نماز جمعه این هفته را در تهران برعهده دارد.

پیش از این خبرهایی مبنی بر انصراف اکبر هاشمی رفسنجانی اقامه نماز این هفته منتشر شده بود که دفتر وی آن را تکذیب کرد.

مسعود مردادی، رئیس ستاد نماز جمعه تهران، ضمن اینکه اعلام کرد احمد خاتمی نماز جمعه روز قدس را برگزار می‌کند اظهار داشت پیش از خطبه‌های نماز نیز، محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری، سخنرانی خواهد داشت.

نماز جمعه روز قدس امسال در حالی برگزار می‌شود که رهبران «جنبش سبز» ایران اعلام کرده‌اند در این نماز جمعه شرکت خواهند کرد.

سایت‌ها و گروه‌های نزدیک به این جنبش نیز از معترضان به نتایج به انتخابات دعوت کرده‌اند که در روز قدس شرکت گسترده داشته باشند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، پس از نماز جمعه روز ۲۶ تیرماه که به همراه صدها هزار نفر از معترضان به نتایج انتخابات برگزار شد، دیگر در نماز جمعه حضور پیدا نکرد.

پس از این نماز جمعه،آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در یک سخنرانی اعلام کرد که برخی از «نخبگان» نیز در جریان رویدادهای پس از انتخابات مردود شدند.

در نماز جمعه هفته گذشته نیز که آیت الله خامنه‌ای آن را برگزار کرد، وی هشدار داد که از روز قدس برای تفرقه استفاده نشود.

رسانه‌های دولتی نیز نسبت به حضور معرتضان به نتایج انتخابات در روز قدس هشدار داده‌اند.

با این حال مهدی کروبی نامزد معترض انتخابات، مجمع روحانیون مبارز و اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان از مردم دعوت کرده‌اند که در این روز حضور گسترده داشته باشند.

محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران و میرحسین موسوی، دیگر نامزد معترض انتخابات نیز اعلام کرده‌اند که در راه‌پیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.

رهبر جمهوری اسلامی در نخستین نماز جمعه پس از انتخابات ۲۲ خرداد به معرتضان هشدار داده بود از «اردوکشی خیابانی» دست بردارند.

با این حال «جنبش سبز» همچنان بر اعتراض به نتایج انتخابات ادامه می‌دهد و مناسبت‌های گوناگون را فرصتی برای اعلام اعتراض خود دیده است.

احمد خاتمی، که مطابق اعلام، امامت نماز جمعه این هفته را بر عهده دارد، تاکنون شدیدترین حملات را به رهبران «جنبش سبز» و معترضان به نتایج انتخابات کرده است.
XS
SM
MD
LG