لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۰

مصطفی ‌تاج‌زاده: آماده مناظره با همه اقتدارگرایان و کودتاگران هستم


 بدرقه مصطفی تارج‌زاده به زندان اوین
بدرقه مصطفی تارج‌زاده به زندان اوین
مصطفی تاج‌زاده، یکی از بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات در ایران، که به دنبال اعلام جرم علیه فرماندهان سپاه یک بار دیگر به زندان فراخوانده شده است، با تاکید دوباره بر انجام تقلب در انتخابات، از آمادگی خود برای شرکت در مناظره با «کودتاگران» در صدا و سیما یا زندان اوین خبر داده است.

مصطفی تاج‌زاده، از اعضای برجسته حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اعلام کرده است، آماده مناظره با «نمایندگان اقتدارگراها و کودتاگران» درباره انجام تقلب در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری است.

به گزارش کلمه، فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر آقای تاج‌زاده، که با تازگی با وی در زندان ملاقات کرده است، روز یکشنبه در یادداشتی به نقل از همسرش نوشت: «اگر راست می‌گویند و اعتماد به نفس دارند، همه‌شان جمع شوند و همه اسناد و مدارک یک ساله‌شان را بیاورند و مرا نیز از همین زندان بدون هیچ سندی تحت‌الحفظ به صدا و سیما ببرند تا با آنان مناظره کنم یا این که برای مناظره به اوین بیایند تا ثابت شود، چه کسی در این انتخابات و در انتخابات پیشین (مجلس) کودتا کرده و برای انتخابات آتی هم برنامه دارد.»

این اظهارات در پی آن بیان شده است که به دنبال احضار مجدد آقای تاج‌زاده به زندان اوین در پی شکایت وی و چند تن دیگر از بازداشت‌شدگان رویدادهای پس از انتخابات از برخی فرماندهان سپاه، تلویزیون جمهوری اسلامی اقدام به پخش «اعتراف‌هایی» از این عضو ارشد دو حزب عمده اصلاح‌طلب در ایران مبنی بر «عدم تقلب در انتخابات» کرده بود.

در این میان آقای تاج‌زاده پس از اطلاع یافتن از پخش چنین فیلمی در ملاقات با همسرش گفته است:«نمی‌دانم چرا همه گفتارها و نوشتارهای مربوط به انتخابات در زمان حضور من در زندان منتشر می‌شود و وقتی بیرون زندان بودم خبری از آن نبود.»

وی همچنین افزوده است: «من حدود هفت صفحه در مورد تقلب در انتخابات در بازجویی‌ها نوشته‌ام که خوب است برای روشنگری متن کامل و بدون تصرف آن را منتشر کنند.»

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در دوران محمد خاتمی درباره هدف «کودتاگران» از پخش این «اعتراف‌ها» هم گفته است: «کودتاگران با طرح موضوع تقلب و موارد حاشیه‌ای می‌خواهند، حواس مردم را از کودتا منحرف و ما را از شکایت منصرف کنند. در حالی که رسیدگی به این شکایت مایه حیات نظام خواهد بود و اگر به شکایت من از جنتی در ده سال پیش رسیدگی می‌شد، کار به کودتا کشیده نمی‌شد و اگر به این شکایت هم رسیدگی نشود باید فاتحه انتخابات آزاد را خواند.»

آقاى تاج زاده از جمله هفت شاكى «سردار مشفق»، از فرماندهان ارشد قرارگاه ثارالله، است كه اخیراً همراه با شش اصلاح‌طلب دیگر دادخواستى را به قوه قضاییه ارائه كرده و خواستار تعقیب قانونى برخى از فرماندهان سپاه به اتهام دخالت در انتخابات و سركوب‌هاى سال گذشته شده است.

هر چند به دنبال طرح این شکایت مصطفی تاج‌زاده به همراه دو تن دیگر از شاکیان فرماندهان سپاه پاسداران یک بار دیگر به زندان فراخوانده شده است، ولی با این حال همسران هفت فعال اصلاح‌طلب مورد اشاره در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه اعلام کرده‌اند، که شکایت همسران خود را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهند کرد.

در این میان آقای تاج‌زاده در تازه‌ترین اظهارات خود با اشاره واکنش حامیان دولت به این شکایت گفته است: «همه این شلوغ‌کاری‌ها و تبلیغات رسانه‌های دولتی برای این است که کسی سؤال نکند که چرا به اعتراضات رسیدگی نشد، بلکه با منتقدین سرکوبگرایانه برخورد شد. چرا روز عاشورا با ماشین از روی پیکر عزاداران رد شدند و آنان را از روی پل به زمین پرتاب کردند و خواهر زاده کاندیدای اصلاح‌طلبان را به شهادت رساندند. حوادثی که در هیچ کشور دموکراتیکی روی نمی‌دهد. اگر جناح پیروز خود را برحق می‌داند پس چرا با تشکیل هیأت بی‌طرف مورد قبول نامزدهای ریاست جمهوری، نه آقای جنتی و مرتضوی، به همه شکایت‌ها رسیدگی نشد.»

وی همچنین با اشاره به سخنان «سردار مشفق» گفته است: «نوار مشفق مشخص کرد که چرا هرگز چنین هیاتی تشکیل نشد. بی شک تشکیل هیاتی بی طرف منجر به زیر سئوال رفتن انتخابات گذشته می‌شد و همه جنجال‌ها برای ریشه‌کنی انتخابات آزاد در آینده است در حالی که راستی آزمایی حزب پادگانی انجام انتخابات آزاد است، اما چون خود خوب می‌دانند که اقلیتی کودتاچی هستند، اجازه انتخابات آزاد را نمی‌دهند و این رابطه برای این اقلیت شکننده چون رابطه جن و بسم‌الله است.»

مصطفی تاج‌زاده که به نوشته همسرش در زندان اوین «مثل همیشه از روحیه عالی» برخوردار است، با اعلام این که درباره اعتراف‌های این فرمانده سپاه مقالاتی نوشته که به تدریج منتشر خواهد شد، افزوده است: «امیدوارم توانسته باشم به طور مستند نشان دهم که اقلیتی استبدادطلب در جامعه ما به جنگ رأی و حق مردم رفته‌اند.»
XS
SM
MD
LG