لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۰۱

محمدرضا خاتمی خطاب به احمد خاتمی: برگرد شما تار عنکبوتی از دروغ و فريب تنيده اند


محمدرضا خاتمی، دبیرکل سابق جبهه مشارکت ایران اسلامی
محمدرضا خاتمی، دبیرکل سابق جبهه مشارکت ایران اسلامی
دبيرکل سابق جبهه مشارکت ايران اسلامی به گفته های امام جمعه تهران، احمد خاتمی واکنش نشان داد. محمدرضا خاتمی در نامه ای سرگشاده به احمدخاتمی گفت: «برگرد شما چنان تارعنکبوتی از دروغ و فريب تنيده اند که حتی نور آفتاب را نيز نمی‎بينيد.»

آقای خاتمی که در مجلس ششم شورای اسلامی جزو هيات رييسه مجلس بود و نيز دبيرکلی حزب مشارکت را برعهده داشت، در اين نامه خطاب به احمد خاتمی گفت:« اميدواريم شما به اندازه کافی مدرک و سند برای پاسخگويی در آينده ای نه چندان دور در محکمه همين دنيا که بايد حاضر شويد داشته باشيد و اميد واريم در آنجا به آيه ۶۷ سوره ۳۳ قرآن مجيد تمسک نجوئيد . البته محکمه عدل الهی که جای خود دارد.»

گزارش ها حاکی است احمد خاتمی با حمله جدی به حزب مشارکت ايران اسلامی که از عمده ترين احزاب اصلاح طلب ايران به شمار می رود، اين حزب را حزبی برانداز خوانده بود و خواستار برخورد جدی با اين حزب و اعضای آن شده بود.

دبيرکل سابق مشارکت خطاب به احمد خاتمی نوشت: «شما براساس آموزه های دين و اخلاق و قانون حرف نمی زنيد ، عدل و انصاف روا نمی داريد ، يکطرفه به قاضی می رويد و خرد را پشتيبان زبان قرار نمی دهيد .برگرد شما برخی چنان تارعنکبوتی از دروغ و فريب و اطلاعات نادرست تنيده اند که حتی نور آفتاب را نيز نمی‎بينيد و همانها (که در سر سودای ديگری دارند ) چنان ذهن شما را پرکرده اند که جز آنچه ديکته می کنند ، بازگو نمی کنيد.»

دبيرکل فعلی حزب مشارکت، محسن ميردامادی در زندان به سرمی برد.

محمدرضا خاتمی در اين نامه خطاب به امام جمعه تهران احمد خاتمی نوشته است:« مدعی شده ايد جبهه مشارکت قصد براندازی داشته است ، با چه سند و دليلی اينگونه ادعا می کنيد ؟ لابد احکام صادره غير عادلانه دادگاههای آنچنانی ياران ما را پس از ماهها حبس در سلول های انفرادی و فشارهای شديد روحی و گاه شکنجه ديده ايد و می دانيد هيچيک به چنين عنوانی محاکمه و محکوم نشده است.»

حزب مشارکت ايران اسلامی به همراه سازمان مجاهدين انقلاب، از دو احزاب اصلاح طلبی هستند که دولت جمهوری اسلامی در پی انحلال آنهاست و حتی کميسيون ماده ۱۰ احزاب هم چندی پيش توقف فعاليت اين دو حزب را اعلام کرده بود.به دنبال در خواست دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب مسئولان اين دو حزب اصلاح طلب اعلام کردند که به فعاليت های خود به صورت قانونی ادامه می دهند.

محمد سلامتی، دبيرکل مجاهدين انقلاب اسلامی و محسن صفايی فراهانی، رييس هيات اجرايی جبهه مشارکت در دو نامه جداگانه به کميسيون ماده ۱۰ احزاب تاکيد کرده اند در خواست دبير اين کميسيون فاقد «وجاهت قانونی» و حقوقی است.

بسياری از رهبران جبهه مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب، در جريان حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری ايران در خردادماه سال گذشته، بازداشت و به زندان محکوم شده اند.
XS
SM
MD
LG