لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۳

سوریه: هشت کشته در حمله هلیکوپترهای آمریکایی


سوریه می گوی چهار هليکوپتر به يک ساختمان غير نظامی در دست ساختمان حمله کردند. (عکس از AFP)
سوریه می گوی چهار هليکوپتر به يک ساختمان غير نظامی در دست ساختمان حمله کردند. (عکس از AFP)
تلويزيون و خبرگزاری دولتی سوريه شامگاه يکشنبه پنجم آبان ماه اعلام کردند که هلیکوپتر های آمریکایی به یک روستای این کشور در نزدیکی مرز عراق حمله کرده اند.

تلويزين دولتی سوريه همچنین گزارش داده است که در جريان اين حمله هشت نفر از جمله پنج نفر از اعضای يک خانواده کشه شده اند.

مسئولان نظامی امريکايی هنوز درباره ادعاهای سوريه اظهار نظری نکرده اند و تاکنون منابع مستقل دیگر این خبر را تایید نکرده اند.

ساعتی پس از اعلام اين خبر، وزارت امور خارجه سوريه، در اعتراض به اين مسئله، نماينده سفارت امريکا در دمشق را برای ادای توضيح فراخواند.

سوريه همچنين با انتشار يک بيانيه رسمی، مزرعه «سوکاريه» در نزديکی شهر ابوکمال، واقع در هشت کيلومتری مرز عراق را هدف حمله روز يکشنبه هليکوپترهای آمريکايی اعلام کرد.
سوريه مزرعه «سوکاريه» در نزديکی شهر ابوکمال، واقع در هشت کيلومتری مرز عراق را هدف حمله روز يکشنبه هليکوپترهای آمريکايی اعلام کرده است.


براساس اين بيانيه، عصر روز يکشنبه، چهار هليکوپتر به يک ساختمان غير نظامی در دست ساختمان حمله کردند.

تلويزيون سوريه همچنين گزارش داده است که سربازان آمريکايی از هليکوپتر ها پياده شده و وارد اين ساختمان شده اند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، سخنگوی پنتاگون درباره اين خبر گفته است که اطلاعاتی در اين زمينه ندارد اما احتمال وقوع چنين عملياتی را بررسی می کند.

همچنين سخنگوی کاخ سفيد و سازمان سيا هم در گفتگو با رويترز از اظهار نظر درباره اين خبر خودداری کرده اند.

اما در عراق، فرحان المحولی، شهردار شهر قائم، نزديکترين شهر مرزی عراق به محل حادثه خبر حمله هليکوپتر های آمريکايی به روستايی در سوريه را تاييد کرده است.

همچنين خبرگزاری رويترز اعلام کرده است که يک مقام امنيتی در بغداد که نامی از او برده نشده است، کشته شدن هشت نفر را در اين حمله، تاييد کرده است.

ايالات متحده امريکا و دولت عراق که از حمايت آمريکا برخوردار است، سوريه را به کوتاهی در مقابله با نفوذ اعضای گروه های تروريستی به داخل خاک عراق متهم می کنند.
XS
SM
MD
LG