لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۲

جانشين نمايندگی ولی فقيه در سپاه: قصه مشايی از اشتباهات احمدینژاد است


مجتبی ذوالنور، جانشين نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران
مجتبی ذوالنور، جانشين نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران
مجتبی ذوالنور، جانشين نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران می گويد محمود احمدی نژاد تعلق خاطر در حد شيفتگی با اسفنديار رحيم مشايی دارد و اين گونه نيست که ارتباط اين دو معمولی و قابل بريدن از هم باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای ذوالنور شامگاه دوشنبه در قم گفته است:«احمدی نژاد در ماجرای آقای مشايی توجيهاتی داشت اما بنده معتقدم قصه مشايی از اشتباهات مبیّن احمدینژاد است و اصلا توجيهبردار نيست.»

وی گفته است:«حداقل بنده نه دليلی برای توجيه کردن توضيحات رييس جمهوری دارم و نه قدرت آن را. بزرگانی تلاش کردند که اين موضوع را رفع کنند اما نتيجه نداشت و ما هم بهتر است خيلی هم وقت خودمان را صرف مسايلی که نتيجه ندارد، نکنيم.»

جانشين نمايندگی ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است ماجرای مشايی ظرفيتی نيست که بحث اول کشور باشد.

اسفنديار رحيم مشايی چندی پيش در جريان همايش ايرانيان خارج از کشور گفته بود مکتب اسلام نيازی به دفاع ندارد و بايد روی مکتب ايران کار کرد.

علی مطهری، نماينده اصولگرای تهران آن زمان و در يادداشتی، سخنان اسفنديار رحيم مشايی را به «شطحيات يک صوفی» تشبيه کرده و خواستار ارائه توضيح درباره آن شد.

علی مطهری با اشاره به سخنان اسفنديار رحيم مشايی که گفته بود، «تک تک ايرانيان يک رستم، سياوش و يک رزمنده دلاور هستند»، گفته است: «آيا قرار است به جای حمزه سيد الشهدا و علی عليه السلام و حسين بن علی عليه‌السلام و مالک اشتر و عمار ياسر و ابوالفضل العباس و سلمان و ابوذر و مقداد، از اين پس رستم و اسفنديار و آرش و سياوش الگوی ما باشند؟»

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، نيز از ديگر کسانی بود که به اظهارات اسفنديار رحيم مشايی واکنش نشان داده و گفت سخنان وی «با روح اسلام سازگاری ندارد»؛ وی همچنين «مکتب ايرانی» را «ملی‌گرايی شرک‌آلود» دانست.

در همين حال احمد توکلی، نماينده مجلس و از چهره‌های برجسته اصولگرايان «توهمات» اسفند رحيم مشايی را «خيانت» به اسلام و ايران توصيف کرده بود.

اين نماينده اصولگرا با بيان اينکه مجلس در اين باره سکوت نخواهد کرد، گفت: «اگر پست‌های رسمی و مهم اين فرد نبود اين خزعبلات که روايت دسته چندم پلوراليزم دينی و و ناسيوناليسم منحط دروغين و اسلام منهای روحانيت است، ارزش اعتنا نداشت.»

اسفنديار رحيم مشايی در دولت نهم سمت رياست سازمان گردشگری و معاونت رييس جمهوری را بر عهده داشت و پس از انتخابات رايست جمهوری ۱۳۸۸ و پيش از برگزاری مراسم تنفيذ و تحليف، از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان «معاون اول» انتخاب شد؛ با اين حال اين معاون اولی وی چند روزی طول نکشيد و در پی مخالفت رهبر جمهوری اسلامی وی از سمت خود استعفا داد و محمود احمدی‌نژاد اين بار وی را به عنوان رياست دفتر خود انتخاب کرد.

«دچار افراط يا تفريط شديم»

مجتبی ذوالنور در بخش دیگری از سخنرانی خود گفته است: «اگر از ما بپرسند نظرتان در مورد علامه طباطبايی، علامه مجلسی، بحرالعلوم، بروجردی و امام خمينی چيست، ما بدون اينکه مکث کنيم جواب میدهيم خيلی خوب است. اما اگر از ما در مورد هيتلر، چنگيز و رضاخان بپرسند آنها را لعن و نفرين میکنيم.»

ذوالنور اضافه کرده است: «اما اگر پرسيده شود نظر شما در مورد قاليباف، ناطق نوری، احمدینژاد و هاشمی چيست، من نمی توانم به صورت مطلق در مورد آنها توضيح دهم . متاسفانه دچار افراط يا تفريط شديم.»

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه از سیاست های فرهنگی دولت هاشمی رفسنجانی انتقاد کرده و گفته است دولت اکبر هاشمی زمینه های لازم برای به قدرت رسیدن اصلاح طلبان را فراهم کرد.
XS
SM
MD
LG