لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۲

حذف استقلال از ليگ فوتبال قهرمانان آسيا


تیم فوتبال استقلال تهران بدلیل رعایت نکردن آیین نامه اجرایی مسابقه های لیگ قهرمانان آسیا از دور مسابقه ها حذف شد.
تیم فوتبال استقلال تهران بدلیل رعایت نکردن آیین نامه اجرایی مسابقه های لیگ قهرمانان آسیا از دور مسابقه ها حذف شد.

کنفدراسيون فوتبال آسيا، با استناد به ماده ۳۰ آيين نامه اجرايی اين مسابقه ها، تیم فوتبال استقلال، نماينده ايران در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را به دليل تاخير در ارسال فهرست اوليه بازيکنان خود، از دور مسابقه ها کنار گذاشت.


بر اساس آيين نامه اين مسابقه ها، تيم ها موظف شدند تا ليست ۳۰ نفره خود را تا روز ۱۱ فوريه، به کميته برگزاری اين مسابقه ها معرفی کنند اما تیم استقلال تهران به دليل عدم ارايه ليست بازيکنان خود، از دور رقابت ها کنار گذاشته شد.


به اين ترتيب با حذف استقلال مسابقه های گروه دوم، تنها با شرکت تيم های پاختاکور ازبکستان، الهلال عربستان و الکويت از کشور کویت، طبق برنامه انجام می شود و تمامی بازی های استقلال سه بر صفر به نفع حريفان اعلام می شود.


کميته برگزاری اين مسابقه ها که سال گذشته تيم های پرووينشال التريسيتی و توباکو مونوپولی تايلند و آرمامالانگ و پرسيپورا و جاياپورا از اندونزی را به دليل مشابه از دور مسابقه ها کنار گذاشت، اعلام کرد که به گروه بندی مسابقه ها دست نمی زند.

قلعه نويی: اسامی را پست کرده بودیم


اگر چه کنفدراسيون فوتبال آسيا رسما تاکيد دارد برابر مقررات با استقلال رفتار می کند، امير قلعه نويی، سرمربی سابق استقلال که با پست رياست سازمان ليگ به اين باشگاه برگشته به هواداران اميدواری می دهد که مشکل پيش آمده برای استقلال را حل خواهد کرد.


به گزارش ايسنا، قلعه نويی در واکنش به خبر حذف استقلال گفت: «باشگاه استقلال تا يازدهم فوريه مهلت داشت تا اسامی بازيکنان خود را برای حضور در ليگ قهرمانان آسيا به کنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال کند که ما هم يک روز فبل از اين مهلت کليه مدارک خود را به AFC، ارسال کرديم.»


قلعه نويی با اين اميدواری که باشگاه راهی برای حل اين موضوع پيدا خواهد کرد افزود: «۲۹ بازيکن را با تاييد فدراسيون فوتبال، روز ۱۰ فوريه از طريق پست به مقر کنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال کرده ايم. استقلال هيچ کوتاهی در اين موضوع نداشته است.»


رييس سازمان ليگ فوتبال استقلال در پايان به ايسنا گفت: « بر اساس برنامه ريزی های انجام شده، نماينده باشگاه برای حضور در نشست هماهنگی اين مسابقه ها روز ششم اسفند به مالزی می رود.»


XS
SM
MD
LG