لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۳

احمدی‌نژاد بار دیگر نابودی اسرائیل را قریب‌الوقوع خواند


محمود احمدی‌نژاد، روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز ارتش در تهران، خواستار خروج نیروهای غربی از منطقه شد و بار دیگر با جعلی خواندن رژیم اسرائیل مدعی شد که نابودی اسرائیل «قریب‌الوقوع» است.

آقای احمدی‌نژاد در این سخنان در مورد حضور نیروهای ائتلاف در عراق و افغانستان و حضور نیروهای آمریکایی در خلیج فارس و سایر نقاط منطقه گفت که «کاملاً روشن است که بیگانگان باید منطقه ما را ترک کنند و این یک دستور، فرمان و اراده ملت‌های منطقه است».

وی در مورد اسرائیل نیز گفت که «دشمن صهیونیستی رو به سوی اضمحلال و فروپاشی دارد و کشورهای غربی باید دست از حمایت از این جرثومه فساد بردارند».

به گزارش خبرگزاری فارس، احمدی‌نژاد گفت که «از حامیان و برپا کنندگان این رژیم جعلی (اسرائیل) می‌خواهیم که از این حمایت دست بردارند و اجازه دهند که ملت‌های منطقه و ملت فلسطین خودش تکلیف خود را با آنها روشن کند».

محمود احمدی‌نژاد با ابراز تعجب از اینکه «بعضی‌ها سرنوشت خود را به رژیم صهیونیستی (اسرائیل) گره می‌زنند»، افزود که «آنها اشتباه می‌کنند چون صهیونیست‌ها در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند و باز، این خواهش و درخواست نیست بلکه اراده ملت‌های منطقه است که بعد از شصت و چند سال ریشه این جرثومه فساد برکنده شود...».

رئی دولت دهم همچنین افزود که غیر از اسرائیل، همه کشورها را «دوست و برادر» می‌داند و مایل به مناسبات صلح‌جویانه و همزیستی مسالمت‌آمیز با آنهاست اما هشدار داد که «اگر ایران مورد حمله قرار گیرد، ایران در استفاده از همه توانایی‌های خود تردید نخواهد کرد».

در جریان آیین روز ارتش همچنین «سه نسل از موشک‌های بالیستیک» ایران باز نمایی شد.

موشک‌های «قدر یک»، که «نسل بهینه‌سازی شده موشک شهاب سه» توصیف شده و 16 متر طول دارد، همراه با «شهاب سه» با برد دو هزار کیلومتر که از توان رسیدن به اسرائیل و پایگاه‌های آمریکایی در خلیج فارس و برخی دیگر از نقاط خاورمیانه برخورداراست، وهمچنین موشک سوخت جامد «سجیل» که از آن به عنوان «یکی از دستاوردهای مهم ارتش» نام برده شد، در رژه روز ارتش ایران نمایش داده شد.

علاوه بر این جنگنده بمب‌افکن‌های نیروی هوایی ارتش ایران نیز رژه هوایی انجام دادند. بر اساس ارزیابی کارشناسان جنگده‌هایی ایرانی به لحاظ قدیمی بودن، توانایی کمتری در قیاس با جنگده‌های اسرائیلی و غربی دارند.

محمود احمدی‌نژاد از زمان به قدرت رسیدن در تابستان ۸۴ همواره هولوکاست را انکار کرده و ارزیابی یکشنبه او در زمینه «نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل» تکرار سخنانی است که با مضمونی مشابه در این سال‌ها عنوان کرده است.

با این حال سخنان یکشنبه احمدی‌نژاد در مورد قرار داشتن اسرائیل در «سراشیبی سقوط» این بار در اسرائیل با حساسیت زیاد روبه رو شد، چرا که اسرائیل هفته گذشته آیین‌های یادبود قربانیان هولوکاست را برگزار کرد و این هفته نیز درصدد برگزاری آیین‌های شصت و دومین سالروز برپایی دولت اسرائیل است.

در همین حال شائول موفاز، وزیر پیشین دفاع اسرائیل و شخصیت دوم حزب «کادیما» که خود ایرانی تبار است، روز جمعه گفته بود که «تهدیدهای فزاینده لفظی رهبران و فرماندهان سپاه پاسداران، امری است که اسرائیل باید آن را به دقت مورد تأمل قرار دهد زیرا این تهدیدها می‌تواند نشان از یک نیت خطرناک باشد».

اظهارات آقای موفاز در مورد تهدید‌های لفظی مقام‌های نظامی ایران در شرایطی است که سرلشگر بسیجی، حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد نیروهای مسلح روز شنبه در اظهاراتی کم سابقه گفت که « ۱۰سال است آماده انهدام نيروها و تجهيزات آمريكا در منطقه، در صورت حمله هستيم.».

رئیس ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که سخنانش روز شنبه از سوی خبرگزاری نیمه رسمی فارس مخابره شد، اضافه کرد که «همانطور که قبلاً هم اعلام کردم اگر آمریکا به ایران حمله کند، هیچ یک از سربازانش زنده به کشورش باز نمی‌گردند».
XS
SM
MD
LG