لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

مدیرمسئول ایران‌دخت: سرنوشت مجله را به مواضع سیاسی آقای کروبی گره زدند


مجله ایران‌دخت به صاحب امتیازی فاطمه کروبی نیز توقیف شد. این مجله شاید آخرین تریبونی بود که مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری در اختیار داشت.


پیش از این روزنامه اعتماد ملی، ارگان رسمی حزب اعتماد ملی به دبیرکلی مهدی کروبی زیر تیغ توقیف رفت و سایت سحام نیوز، پایگاه اطلاع‌رسانی این حزب، نیز بارها مورد حملات سپاه سایبری جمهوری اسلامی قرار گرفت.

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی و مدیر مسئول مجله ایراندخت، در گفت‌وگو با رادیو فردا به پرسش‌هایی در مورد توقیف این نشریه پاسخ داده است.

لازم به توضیح است که متأسفانه در میانه این گفت‌وگو به دلیل قطع ارتباط تلفن، گفته‌های حسین کروبی نیمه تمام ماند و تلاش برای برقراری مجدد ارتباط با او موفقیت‌آمیز نبود.



  • رادیو فردا: آقای کروبی، آیا هفته‌نامه ایران‌دخت پیش از توقیف تذکری دریافت کرده بود؟

حسین کروبی: چهار پنج ماه، پیش یک بار به خاطر چاپ عکس هنرپیشه‌های خانم روی جلد مجله به ما تذکر دادند که بعد از این تذکر ما دیگر چنین عکس‌هایی را چاپ نکردیم.

آقای رامین چهار یا پنج روز پیش به مادرم گفت که می‌خواهیم این مجله را لغو امتیاز کنیم. وقتی مادرم علت این کار را پرسید، ایشان هیچ دلیل نتوانست بیاورد و فقط گفت چرا مواضع آقای کروبی این قدر تند است؟

ایشان حتی گفت که آقای کروبی باید تا کنون ۱۰ بار در جمهوری اسلامی اعدام می‌شد که مادرم هم در جواب ایشان می‌گوید جمهوری اسلامی غلط می‌کند بخواهد آقای کروبی را اعدام کند.

بنابراین سرنوشت مجله را با مواضع سیاسی آقای کروبی گره زدند و روز دوشنبه اعلام کردند این مجله لغو امتیاز شده است.

  • آیا پدر شما مواضع خود را به طور صریح و شفاف در این هفته‌نامه مطرح می‌کرد، مقاله یا یادداشت‌هایی به قلم ایشان نوشته می‌شد و یا با آقای کروبی به طور مستقیم مصاحبه‌ای برای این مجله انجام شده بود؟

نه، ما در این هفته‌نامه مطالب سیاسی بسیار کم می‌نوشتیم و اگر چیزی هم نوشته می‌شد همه رعایت می‌کردند که مطلب تندی نباشد.

آقای رامین هم هیچ دلیلی برای لغو امتیاز مجله نتوانست مطرح کند و فقط آن را به مواضع سیاسی آقای کروبی ارتباط داد.

  • پس در حقیقت آخرین تریبونی که ممکن بود آقای کروبی بتواند از طریق آن مواضع سیاسی خود را مطرح کند از ایشان گرفته شد؟

بله، کاملاً درست است...
  • 16x9 Image

    رویا کریمی مجد

    رویا کریمی مجد روزنامه‌نگاری را در سال ۱۳۷۱ در ایران آغاز کرد و اردیبهشت ۱۳۸۷ به رادیو فردا پبوست. او تهیه‌کنندگی برنامه هفتگی صدایی دیگر را که به بررسی مسایل زنان اختصاص دارد، برعهده دارد.  در سال ۲۰۱۵ میکروفن طلایی جشنواره رادیویی نیویورک به  برنامه رادیویی «سنت تیغ» که رویا کریمی مجد آن را تهیه کرده بود تعلق یافت. 

XS
SM
MD
LG