لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

فوتسال ایران در گراندپری برزیل به مقامی بهتر از چهارمی دست نیافت


تیم ملی فوتسال ایران، نایب قهرمان دور گذشته مسابقات گراند پری برزیل، با شکست پنج بر سه از پاراگوئه به مقام چهارم رقابت‌های امسال گراند پری موسوم به جام جهانی کوچک دست یافت.

این مسابقه در پایان وقت معمول سه بر سه به پایان رسیده بود اما تیم منطقه آمریکای جنوبی در وقت اضافی دو گل دیگر به ثمر رساند تا بر سکوی سوم بایستد.

در برابر پاراگوئه هاشم‌‌زاده، مسعود کشاورز و جواد اصغری ‌مقدم برای ایران گل زدند اما کشاورز با دریافت کارت زرد دوم از داور، اخراج شد.

در رده بندی جهانی ایران در رده چهارم است و پاراگوئه در رده هفتم قرار دارد. با توجه به رقابت‌های برزیل می‌توان سقوط ایران و صعود پاراگوئه را در رده‌بندی بعدی انتظار داشت.

ایران در مرحله نیمه پایانی هم شش بر چهار مغلوب اسپانیا شده بود و به این ترتیب نوانست همچون دوره پنجم این مسابقات در سال ۲۰۰۹ به مسابقه پایانی این جشنواره معتبر در آناپولیس برزیل راه یابد.


شکست از اسپانیا در مسابقه نیمه پایانی در حالی رقم خورد که ملی‌پوشان فوتسال با وجود برتری سه بر یک بر اسپانیا در پایان نیمه نخست، در پایان نتیجه را شش بر چهار واگذار کردند تا در فینال ۲۰۱۰ اسپانیا مدعی قهرمانی برزیل شود.

ایران پیش از شکست از اسپانیا در مرحله گروهی با تساوی دو بر دو در برابر روسیه کار را آغاز کرد و سپس در مسابقه‌های بعدی گوآتمالا را شش بر یک و پرتغال را پنج بر سه شکست داد تا به عنوان تیم نخست گروه چهارم به یکچهارم پایانی راه یابد.

در یکچهارم پایانی حریف ایران آرژانتین بود که در پایان وقت معمول دو تیم بدون گل به کار خود پایان دادند، اما در وقت اضافه ایران در هر نیمه یک گل به حریف آمریکای جنوبی زد تا برای مسابقه با اسپانیا آماده شود. لطیفی و طیبی زننده گل‌های ایران بودند.

ایران در مسابقه با اسپانیا ابتدا با گل دقیقه شش جواد اصغری مقدم یک بر صفر پیش افتاد و در دقیقه ۱۱ مسعود دانشور، بهترین گلزن لیگ برتر فوتسال ایران نتیجه را دو بر یک کرد. یک دقیقه بعد لین فاصله را کم کرد، اما با گل دوم جواد اصغری مقدم در دقیقه ۱۹ نیمه نخست با برتری سه بر یک ایران خاتمه یافت.

نیمه دوم به تمامی از آن اسپانیا بود و آیکاردی با سه گل در دقیقه‌های ۲۳، ۲۸ و ۳۶ مرد اول این پیکار حساس بود. آلوارز در دقیقه ۲۵ و لین در دقیقه ۳۷ گل‌های دیگر اسپانیا را زدند و تیم ایران در کمبود بازیکنی که بتواند کار بازیابی تیم را در دست گیرد، تنها یک گل توسط محمد طاهری به ثمر رساند.

برزیل و اسپانیا در سال ۲۰۰۸ هم برگزارکننده مسابقه پایانی گراند پری بودند که در وقت معمول و اضافی دو تیم دو بر دو به تساوی رسیدند و سرنوشت به ضربه‌های پنالتی سپرده شد. در ضربه‌های پنالتی برزیل پنج بر سه پیروز و قهرمان شد.
XS
SM
MD
LG