لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۶

بازی‌های آسیایی؛ ناکامی شمشیربازی ایران در غیاب ابراهیمی


علیرضا یعقوبیان(چپ) در اسلحه اپه، با شکست مقابل نماینده قزاقستان از راهیابی به یک هشتم نهایی بازماند.
علیرضا یعقوبیان(چپ) در اسلحه اپه، با شکست مقابل نماینده قزاقستان از راهیابی به یک هشتم نهایی بازماند.
نهمین روز از شانزدهمین دوره بازی‌‌های آسیایی که در گوانگ‌ژو برگزار می‌شود، با حذف دو نماینده شمشیربازی ایران در اسلحه فلوره همراه بود.

در این مسابقات حامد صیاد قنبری و جواد رضایی تادی با شکست مقابل حریفان خود از دور رقابت‌ها حذف شدند.

رضایی تادی ابتدا ۱۵- ۶ المنصوری از امارات را از پیش رو برداشت اما در گام بعدی با نتیجه ۱۵ بر ۸ به یوکی اوتا از ژاپن باخت و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

حامد صیاد قنبری هم ۱۵ بر ۱۴ مغلوب الولید از کویت شد تا او نیز از جدول بازی‌ها خارج شود.

گفتنی است، محمدحسین ابراهیمی از اعضای تیم ملی شمشیربازی ایران در همین اسلحه بود که پیش از بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو، در مسابقات جهانی پاریس حضور داشت. قرار بود آن تیم پس از بازگشت به تهران، در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کند اما ابراهیمی با خروج از هتل محل اقامت تیم ملی، از بازگشت به ایران خودداری کرد.

ابراهیمی که اردوی مشترک با اوکراین را هم سپری کرده بود، از بخت‌های اصلی شمشیربازی ایران در گوانگ‌ژو محسوب می‌شد.

فدراسیون شمشیربازی جمهوری اسلامی ایران هم از سازمان تربیت بدنی و سفارت جمهوری اسلامی در فرانسه خواستند تا اقدامات لازم را برای پیدا کردن ابراهیمی انجام داده و او را راهی گوانگ‌ژو کنند.

یک روز بعد و پس از آنکه مشخص شد او به هیچ وجه قصد بازگشت به ایران را ندارد، یکی از مسئولین ورزش با این شرط که نامش فاش نشود، با خبرگزاری ایسنا مصاحبه کرد و گفت: «متأسفانه این شمشیرباز بدون رعایت مصالح ملی، پیش از آنکه تیم ملی بخواهد به فرانسه سفر کند با هماهنگی برخی دوستانش به هلند رفته بود. ما پیگیری‌های لازم برای یافتن او را انجام داده‌ایم.»

به رغم این اظهارات، پیگیری‌ها به نتیجه نرسید.

این مقام ورزشب که ایسنا از او به عنوان «منبع آگاه» یاد کرده است، در ادامه و پس از نا امیدی از احتمال بازگشت ابراهیمی گفت: «البته ابراهیمی شانسی برای کسب مدال در گوانگ‌ژو نداشت اما به دلیل اهمیت قضیه، پیگیر موضوع بودیم تا وضعیت روشن شود.»

این در حالی است که کمیته ملی المپیک ایران، فقط اعزام ورزشکارانی را به چین تأیید کرده بود که بخت کسب مدال را در این رقابت‌ها داشته باشند.

فرار ابراهیمی از تیم ملی ایران در شرایطی رخ می‌دهد که در سه ماه گذشته، قضیه بازگشت وحید سرلک ملی‌پوش جودو نیز به ایران منتفی شده است. سامان طهماسبی به تیم ملی کشتی فرنگی پیوسته و برخی سایت‌های داخلی، از بازنگشتن احسان رجبی ملی‌پوش جودو از آمریکا خبر داده‌اند.

حذف در اسلحه اپه

پیش از ناکامی نمایندگان ایران در اسلحه فلوره بازی‌های آسیایی، این تیم در اسلحه اپه نیز از دستیابی به نتایج مطلوب بازماند.

علیرضا یعقوبیان در جمع ۱۶ نفر، با شکست مقابل نماینده قزاقستان از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی بازماند. یعقوبیان در این مرحله با نتیجه ۱۵ بر ۷ مغلوب المیر آلمیجانوف شد. او در مرحله قبلی، ۱۵ بر ۱۲ الکساندروف از ازبکستان را شکست داده بود.

در همین اسلحه محمد رضایی در بین ۳۲ نفر پایانی با نتیجه ۱۵ بر ۷ مغلوب سرگئی کاچورین از قرقیزستان شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
XS
SM
MD
LG