لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۸

فوتبال غرب آسیا؛ ایران با پیروزی بر عراق حریف کویت شد


در مسابقه نیمه پایانی فوتبال کشورهای غرب آسیا در امان پایتخت اردن، تیم ملی فوتبال ایران با گل‌های نیمه دوم جلال حسینی و محمد غلامی دو بر یک عراق را شکست تا برای قهرمانی با کویت پیکار کند.

این مسابقه در ورزشگاه ملک عبدالله و با حضور کم تعداد تماشاگران ایرانی انجام شد.

نیمه پر برخورد نخست بدون گل پایان یافت و گل نخست در دقیقه ۵۹ و در پی یک ضد حمله و خطای بازیکنان عراقی حاصل شد. ضربه آزاد استادانه ایمان مبعلی این بار در غیاب هادی عقیلی مصدوم با ضربه سر جلال حسینی، دیگر مدافع پیشتاخته به ثمر رسید.

این گل را مصطفی کریم در دقیقه ۷۱ با ضربه سر جبران کرد، اما سه دقیقه بعد خطای عمد و خشونت‌بار محمد الکریم روی احسان حاج صفر، بازیکن خطاکار اخراج و عراق ۱۰ نفری شد.

در فاصله شش دقیقه به پایان وقت معمول مسابقه با سانتر میلاد زنیدپور از چپ، محمد غلامی گل پیروزی و صعود به مسابقه پایانی را به ثمر رساند.

در مسابقه دیگر نیمه پایانی مسابقه کویت با یمن به تساوی یک بر یک کشید تا سرنوشت به ضربه پنالتی کشیده شود. در ضربه های پنالتی کویت چهار بر سه برتری یافت و به مسابقه پایانی رسید. مسابقه پایانی یکشنبه شب انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، پلیس اردن از ورود پوسترهای صدام حسین، رییس جمهوری سرنگون شده عراق به ورزشگاه جلوگیری و چند هواخواه صدام را دستگیر کرد. (در این گزارش آمده است که هواداران او در منزل دختر رییس جمهوری سرنگون شده عراق جلسه و برای حزب بعث فعالیت دارند.

تیم‌های ایران و عراق در نخستین مسابقه گروه خود در جام ۲۰۱۱ آسیا در ژانویه آینده (۲۱ دی) با یکدیگر رو به رو می‌شوند. عراق مدافع قهرمانی این جام است و رقابت‌های ۲۰۱۱ در قطر انجام شود.

در پایان مسابقه افشین قطبی، سرمربی تیم ملی ایران به خبرنگاران گفت که بازی دو تیم به دلیل سابقه طولانی معمولاً حساس و یک بعد آن روحی است.
XS
SM
MD
LG