لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۷

نخست وزیر ایتالیا در میان هواداران خود مورد حمله قرار گرفت


سیلویو برلوسکونی دقایقی پس از حمله به وی
سیلویو برلوسکونی دقایقی پس از حمله به وی
پرتاب یک مجسمه به سوی سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر ایتالیا، در شهر میلان به شکستن بینی وی انجامید. این حادثه روز یکشنبه در مقابل کلیسای جامع شهر میلان و پس از برگزاری تظاهرات طرفداران آقای برلوسکونی روی داده است.

مقامات بیمارستان اعلام کرده‌اند که بر اثر اصابت این شیء سنگین بینی نخست‌وزیر ایتالیا ترک برداشته، لب بالایی او پاره شده و دو دندان او نیز خرد شده است.

تصاویر تلویزیونی از محل حاثه نشان می‌دهد که محافظان آقای برلوسکونی را که تحت تأثیر این حمله به شدت هراسان بود به داخل اتومبیل هدایت کردند. این حادثه پس از پایان سخنرانی وی در جمع هواداران حزب آزادی مردم در مرکز شهر میلان روی داد.

مأموران پلیس یک مرد ۴۲ ساله اهل شهر میلان را بازداشت کرده‌اند که از قرار معلوم سابقه مشکلات روانی دارد. رسانه‌های ایتالیا گزارش می‌دهند که این فرد به نام ماسیمو تارتالیا هم اکنون تحت بازجویی است و حکم بازداشت وی به زودی صادر خواهد شد.

سیلویو برلوسکونی در مصاحبه کوتاهی در بیمارستان گفت که حال وی خوب است. او افزود واقعاً یک معجزه بود که این شیء سنگین به چشمانم اصابت نکرد. به گزارش خبرگزاری‌های ایتالیایی این مجسمه از جنس فلز و یا سرامیک بسیار سنگین بوده است.

وقوع این حادثه بار دیگر بحت در مورد امنیت شخصی نخست وزیر را مطرح کرده است. به‌ویژه آنکه این حمله در لحظاتی به وقوع پیوست که وی در حال صحبت با طرفداران خود و امضای عکس بود.

آقای برلوسکونی در یک هفته اخیر به شدت تحت فشار بوده است. بخشی از این فشارها پیامد پرونده طلاق است که همسر وی از چند ماه پیش و به خاطر روابط غیرعادی آقای برلوسکونی با زنان جوان به جریان انداخته است.

در عین حال هفته گذشته دادگاه قانون اساسی ایتالیا مصونیت قضایی آقای برلوسکونی را لغو کرد و بنابراین پرونده‌های قدیمی مربوط به فساد مالی واداری علیه وی دوباره به جریان خواهد افتاد.

هفته گذشته شهر رم شاهد یک تظاهرات چندین هزار نفره علیه آقای برلوسکونی بود که طی آن تظاهرکنندگان خواهان استعفای وی شدند. معترضان می‌گویند منافع اقتصادی و شخصی وی با مسئولیت‌های نخست‌وزیری کشور در تضاد است و مدعی هستند که آقای برلوسکونی با استفاده از نفوذ سیاسی خود می‌کوشد قوانین قضایی را برای تحکیم موقعیتش تغییر دهد.

در مقابل برخی صاحبنظران یادآوری می‌کنند که سیلویو برلوسکونی در دوره ۱۵ ساله فعالیت سیاسی خود توانسته است اکثر معضلات را حل کرده و بر بحران‌های گوناگون فائق شود اما با وجودی که او هنوز هم از محبوبیت زیادی برخوردار است بدتر شدن وضعیت اقتصادی ایتالیا و انبوه مشکلات جنجالی وی باعث شده که بسیاری از مردم در توانایی او برای هدایت امور کشور تردید کنند.
XS
SM
MD
LG