لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۵

نرخ اعلام شده بیکاری؛ «آمارسازی برای پوشاندن ابعاد مشکلات»


عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر کار و امور اجتماعی در دولت دهم، روز پنجشنبه اعلام کرد که متوسط نرخ بیکاری در کشور به ۱۱.۳ درصد رسیده است.

اعلام نرخ ۱۱.۳ درصدی بیکاری در شرایطی است که براساس برنامه چهارم توسعه قرار بود نرخ بیکاری در پایان سال گذشته به کمی‌ بیشتر از هشت درصد برسد.

از سوی دیگر، محمود احمدی‌نژاد روز پنجشنبه با دادن وعده کاهش نرخ بیکاری به زیر پنج درصد در سالیان آتی از راه‌اندازی پنج هزار بنگاه‌ اقتصادی زودبازده در ایران تا پایان سال جاری خبر داد.

صادق کارگر، فعال سندیکایی در نروژ، در گفت‌وگو با رادیو فردا با اشاره به تلاش مقام‌های دولت برای کوچک نشان دادن نرخ بیکاری و فقر در ایران می‌گوید: «مقام‌های دولت فکر می‌کنند با این کار می‌توانند ابعاد به وجود آمده از مشکلات را بپوشانند.»

آقای کارگر با اشاره به این موضوع که آمار واقعی بیکاری حدود ۲۵ درصد است، می‌افزاید: آمار سازی مقام‌های دولتی تنها می‌تواند بر روی بخش کوچکی از مردم تأثیر بگذارد.

این فعال سندیکایی همچنین می‌گوید که مقام‌های دولت محمود احمدی‌نژاد با دادن وعده‌هایی برای ایجاد اشتغال می‌کوشند از پیوستن کارگران ناراضی به جنبش سبز جلوگیری کنند.

گفت‌وگوی کامل با صادق کارگر را بشنوید:
  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG