لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۹

مایکل جکسون، ستاره آمریکایی موسیقی پاپ درگذشت


مایکل جکسون به هنگام یک کنفرانس مطبوعاتی در مارس ۲۰۰۹ در لندن
مایکل جکسون به هنگام یک کنفرانس مطبوعاتی در مارس ۲۰۰۹ در لندن
مايکل جکسون، ستاره آمريکايی دنيای موسيقی و ملقب به «سلطان پاپ»، روز پنجشنبه، در سن پنجاه سالگی در لس آنجلس درگذشت.

آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند، مايکل جکسون شامگاه پنجشنبه در پی حمله قلبی به بيمارستان منتقل شد ولی تلاش پزشکان برای نجات جان او نتيجه‌ای نداشته است.

مايکل جکسون که از او به عنوان یکی از موفق‌ترین هنرمندان موسیقی پاپ در جهان نام برده می‌شود و ترانه‌هایش بارها در صدر پرفروش‌ترین آهنگ‌ها قرار گرفته‌اند، قرار بود کنسرت‌های خود را از ۱۳ ژوئیه با اجرايی در شهر لندن از سر بگيرد.

وی که هفتمین فرزند خانواده جکسون بود، متولد ۲۹ اوت ۱۹۸۵ است و فعالیت حرفه‌ای خود را از ۱۱ سالگی به همراه گروه «جکسون فایو» آغاز کرد. مایکل جکسون دو سال بعد در ۱۹۷۱ در حالی که هنوز در این گروه عضو بود، به عنوان تکخوان شروع به فعالیت کرد.

مایکل جکسون از سال ۱۹۷۲ تا سال ۲۰۰۱، ۹ آلبوم موسیقی به تنهایی به بازار موسیقی عرضه کرد که از میان آنها آلبوم Thriller، پرفروش‌ترین آلبوم تمام زمان‌ها بوده است. این آلبوم که در ۱۹۸۲ به بازار عرضه شد برای مدت دو سال همچنان در ردیف پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی قرار داشت و ۳۷ هفته به طور متناوب در صدر این لیست بود.

گفته می‌شود در آن زمان بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون نسخه از این آلبوم تا کنون به فروش رفته است. گرچه در اوائل سال ۲۰۰۸ روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز مدعی شد که تا آن زمان آلبوم «تریلر» ۱۰۴ ملیون نسخه فروش داشته است.

تریلر در سال ۱۹۸۴ موفق شد، هشت جایزه گرمی را از آن خود کند.

زندگی جنجالی در سال‌های اخیر

اما زندگی مایکل جکسون در سال‌های اخیر خالی از جنجال نبود. در تازه‌ترین ماجرای جنجالی در زندگی جکسون، در پاییز سال گذشته، پسر پادشاه بحرين با متهم کردن مایکل جکسون به دریافت هفت ميليون دلار از او، بدون آنکه به تعهد خود عمل کند، ستاره آمریکایی موسيقی پاپ را به دادگاه کشاند.

وکلای شيخ عبدالله بن حمد الخليفه، پسر پادشاه بحرین، در آن زمان گفتند که مايکل جکسون مبلغ هفت میلیون دلار دریافت کرد تا در ازای آن يک آلبوم موسيقی مشترک با شیخ عبدالله (که ترانه‌سازی غیرحرفه‌ای است) منتشر کند و همچنین زندگی‌نامه خود را برای انتشار در اختیار او بگذارد.

پیشنهاد این همکاری زمانی به مايکل جکسون داده شده بود که ستاره آمریکایی به خاطر اتهامات مربوط به سوء استفاده جنسی از يک نوجوان در دادگاهی در لس‌آنجلس حضور می‌يافت و وضع مالی بدی پيدا کرده بود.

به گفته وکيل الخليفه، او ابتدا مبلغ ۳۵ هزار دلار برای تأمین هزينه‌های «نورلند»، اقامتگاه هزار هکتاری مايکل جکسون، پرداخت کرد و یک بار دیگر نیز، پس از آن که مايکل جکسون در سال ۲۰۰۵ تبرئه شد، حدود دو ميليون دلار هزينه‌های موجود را تقبل کرد.

شاهزاده بحرينی گفته است هدفش از این کمک‌ها آن بوده است که مايکل جکسون از اتهام‌هایش رهايی يابد و دوباره به حرفه‌اش بازگردد.

جنجالی‌ترین ماجرا اما هنگامی بود که مایکل جکسون در سال ۲۰۰۳ به جرم سوءاستفاده از کودکان راهی دادگاه شد. اما پس از چندین ماه بررسی، هیئت منصفه دادگاهی او را از تمام اتهام‌های وارده دایر بر سوء استفاده از کودکان تبرئه کرد.
XS
SM
MD
LG