لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۷

زوج عربستانی، خدمتکار سریلانکایی خود را شکنجه می‌کردند


یک زن سریلانکایی می‌گوید که کارفرمایانش او را با میخ و سوزن داغ شکنجه می‌کردند. این زن ۴۹ ساله که خدمتکار یک زوج عربستانی بود، می‌گوید که هر وقت زبان اربابانش را خوب نمی‌فهمید، آنها میخ و سوزن را داغ می‌کردند و با چکش در بدنش فرو می‌کردند.

در یک عمل جراحی سه ساعته، پزشکان موفق شدند از ۲۴ میخی که در بدن این خدمتکار سریلانکایی، که آریا واتی نام دارد، فرو رفته بود، ۱۹ میخ را از دست و پا و پیشانی او خارج کنند. طول بعضی از این میخ‌ها پنج سانتی‌متر است. این پزشکان همچنین یک سوزن را از بدن این زن خارج کرده‌اند.

رئیس یکی از بیمارستان‌های کلمبو، که آریا واتی در آنجا جراحی شده است، به خبرگزاری فرانسه گفت که این میخ و سوزن‌ها به طوری در بدن این زن فرو رفته بود که خودش نمی‌توانست آنها را خارج کند. وی معتقد است قبل از آن که این خدمتکار از بیمارستان ترخیص شود، باید او را پیش یک روانپزشک بفرستند تا جراحات روانی که بر این زن وارد شده ترمیم شود.

بر اساس اظهارات آقای گاجادیرا، رئیس بیمارستان، این زن هفته گذشته پس از بازگشت به کشورش در بیمارستان بستری شد. او می‌گوید جراحان به این نتیجه رسیده‌اند که چند میخ باقی‌مانده را نمی‌توان در حال حاضر از بدن این زن خارج کرد، چون ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری بر شبکه عصبی این زن وارد شود.

این زن خدمتکار، که مادر سه فرزند است، در ماه مارس گذشته برای یافتن کار به عربستان سعودی رفته بود. رئیس بیمارستان می‌گوید که وقتی او را آوردند آنقدر افسردگی داشت که قادر نبود ماجرا را توضیح دهد اما در حال حاضر وضعیت عمومی او بهتر است و ظرف چند روز آینده ترخیص خواهد شد.

دفتر کاریابی بین‌المللی در سریلانکا چکی به مبلغ ۹۰۰ دلار آمریکا را در بیمارستان به آریا واتی داد و قرار است پس از ترخیص، مبلغی دیگر به او پرداخت شود.

سازمان رفاه اجتماعی سریلانکا نیز اعلام کرده است که خانه‌ای برای این زن خواهد ساخت.

آریا واتی به یکی از نشریات محلی گفته است زن و شوهری که او برای‌شان کار می‌کرد، مرتب او را کتک می‌زدند. او می‌گوید این زن و شوهر هفت بچه داشتند که آنها هم مدام او را تهدید به مرگ می‌کردند. بر اساس اظهارات این خدمتکار سریلانکایی، زن صاحبخانه میخ‌ها را داغ می‌کرد و شوهرش با چکش آن میخ‌ها را در بدن این خدمتکار فرو می‌کرد.

او می‌گوید پس از آنکه سه ماه برای این خانواده کار کردم، آنها مرا به بنگاه کاریابی پس فرستادند و از آنها خواستند که مرا به سریلانکا باز گردانند.

پلیس سریلانکا سرگرم بررسی این موضوع است.
XS
SM
MD
LG