لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۷

فروش آی‌پد سریع‌تر از آیفون از مرز یک میلیون دستگاه گذشت


به گفته شرکت اپل تا هم اکنون کاربران آیپد ۱.۵ میلیون نسخه کتاب دیجیتال و حدود ۱۲ میلیون نرم‌افزار مکمل را خریداری و روی آیپد خود پیاده کرده‌اند.
به گفته شرکت اپل تا هم اکنون کاربران آیپد ۱.۵ میلیون نسخه کتاب دیجیتال و حدود ۱۲ میلیون نرم‌افزار مکمل را خریداری و روی آیپد خود پیاده کرده‌اند.
شرکت اپل از زمان عرضه آی‌پد در سوم ماه آوریل، بیش از یک میلیون دستگاه از این محصول جدید خود را به فروش رسانده است. این میزان فروش بسیار بیشتر از حدی است که کارشناسان انتظار داشتند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئولان شرکت اپل گزارش داد که فروش آی‌پد ظرف ۲۸ روز از مرز یک میلیون دستگاه عبور کرده است. سرعت فروش آی‌پد بسیار سریع‌تر از آیفون محصول دیگر شرکت اپل بود که در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و پس از ۷۴ روز فروش آن به یک میلیون دستگاه رسید.

شرکت اپل از روز جمعه ۳۰ آوریل، در مرحله دوم عرضه این محصول در آمریکا، فروش مدل پیشرفته‌تری از آی‌پد را با قابلیت پشتیبانی توأمان 3G و وایرلس آغاز کرده است.

این شرکت که عرضه آی‌پد در بازار بین‌المللی را از قبل یک ماه به تأخیر انداخته بود، اکنون می‌گوید که نمی‌تواند متناسب با سرعت و حجم تقاضای بازار این محصول را عرضه کند.

کارشناسان بازار تکنولوژی مدرن می‌گویند یک میلیون فروش آی‌پد ظرف چهار هفته مسلماً بسیار فراتر از آن چیزی است که بازار مالی آمریکا حدس می‌زد. بسیاری از کارشناسان پیش از این حدس می‌زدند که میزان فروش آی‌پد در سه ماهه اول عرضه حدود ۱.۲۵ میلیون دستگاه خواهد بود.

خبرگزاری رویترز از قول کارشناسان یادآوری می‌کند که احتمالاً بخش زیادی از اولین موج مشتریان آی‌پد کسانی هستند که اصطلاحاً به آن مشتاقان صف اول می‌گویند و یا افرادی که سال‌هاست به شرکت اپل و محصولات آن دل بسته‌اند. بنابراین باید دید که در دراز مدت حجم فروش این محصول تا چه حد خواهد بود.

از نگاه برخی از کارشناسان آی‌پد محصولی است که تکنولوژی مدرن آن می‌تواند به طور کلی شرایط بازار این نوع محصول را دگرگون کند. اپل این محصول را به عنوان وسیله‌ای مناسب برای تمام کاربری‌های رسانه‌ای مثل ویدئو، بازی‌های کامپیوتری، کتاب‌های دیجیتال و جستجو در شبکه اینترنت به بازار عرضه کرده است.

به گفته شرکت اپل تا هم اکنون کاربران آی‌پد ۱.۵ میلیون نسخه کتاب دیجیتال و حدود ۱۲ میلیون نرم‌افزار مکمل را خریداری و روی آی‌پد خود پیاده کرده‌اند.

به گزارش رویترز، در بازار مالی آمریکا، بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که شرکت اپل در سال جاری حدود ۵ میلیون آی‌پد را به فروش برساند. در روز اول عرضه این محصول حدود ۳۰۰ هزار دستگاه و در هفته اول نیم میلیون دستگاه آی‌پد به فروش رفت.

از آنجا که در بازار داخلی آمریکا بیش از حد تصور برای این محصول اپل تقاضا وجود داشت، اپل فروش آی‌پد در خارج از آمریکا را یک ماه به تأخیر انداخته است. اولین مرحله از پذیرش سفارش‌های بین‌المللی برای آی‌پد از روز دهم ماه مه آغاز خواهد رفت و اواخر ماه جاری فروش آن در ۹ کشور دیگر آغاز می‌شود.
XS
SM
MD
LG