لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۵

ادوار تحکیم: لاریجانی از کارگاه تواب‌سازی بازدید کند


صادق لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی
صادق لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی
سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحیکم وحدت) با محکوم کردن محاکمه عبدالله مؤمنی، دادستان جدید تهران را همانند سعید مرتضوی، در مسیر «اشاعه ظلم و بیداد» دانست و از رئیس دستگاه قضایی نیز خواست از «کارگاه تواب‌سازی» در زندان اوین دیدن کند.

در پنجمین دور از محاکمات موسوم به «کودتای مخملی» عبدالله مؤمنی، سخنگوی دفتر تحکیم ادوار وحدت در جایگاه متهمان قرار گرفت و برپایه مطالب منتشر شده در رسانه‌های دولتی وی علیه خود لب به اعتراف گشود.

عبدالله مؤمنی روز دوشنبه در حالی در این دادگاه حاضر شده بود که بیش از ۴۰ روز خانواده‌اش از وی بی‌اطلاع بودند.

دادگاه پنجم، نخستین دادگاهی است که در دوره ریاست صادق لاریجانی، رئیس جدید دستگاه قضایی و دادستان منصوب وی عباس جعفری دولت آبادی برگزار می‌شود.

فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ارسال اخبار درگیری های خیابانی و مصاحبه با رادیوها و سایت‌های ضدانقلاب، تشویش اذهان عمومی از طریق توزیع شب نامه های مجعول و خلاف واقع، و اجتماع و تبانی با هدف اقدام علیه امنیت کشور سه اتهامی بود که در این دادگاه به عبدالله مؤمنی وارد شد.

عبدالله مومنی، سخنگوی ادوار تحیکم وحدت
سازمان ادوار تحکیم وحدت ضمن دفاع از سخنگوی خود، عبدالله مؤمنی، «ادامه سناریوی اعترافات اجباری» در دوره صادق لاریجانی را ادامه رویه گذشته قوه قضاییه ارزیابی کرده و از رئیس جدید دستگاه قضایی خواسته است تا به بند «۲ الف» زندان اوین رفته تا در جریان «شکنجه‌های بی‌حد و مرزی که تیم بازجویان این کارگاه تواب‌سازی که خود را خدایان حاکم بر سرنوشت زندانیان می‌دانند، قرار بگیرد.»

بند «۲الف» زندان اوین همان بازداشتگاهی است که مهدیه محمدی، همسر احمد زیدآبادی دبیرکل ادوار تحیکم نیز گفته بود که این زندانی در آنجا به مرز «جنون» رسیده بود.

سازمان ادوار تحکیم وحدت در ادامه بیانیه خود محاکمه اعضای این سازمان را به دلیل حمایت از مهدی کروبی دانسته و تأکید می‌کند: «به روشنی مشاهده می‌شود که کودتاچیان، هراسان از افشاگری‌های تاریخی مهدی کروبی کاندیدای مورد حمایت این سازمان در انتخابات دهم، تلاش دارند تا با طرح مطالب غیرواقعی و تفرقه‌انگیز فشارهای بی‌فایده و رسوای خود را بر مهدی کروبی بیفزایند.»

تاکنون پنج محاکمه از دادگاه‌های موسوم به «کودتای مخملی» برگزار شده است. در محاکمات معترضان به نتایج انتخابات که عمدتاً از چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب و نیز روزنامه‌نگاران هستند، پس از تحمل زندان‌های انفرادی به محاکمه کشیده می‌شوند.

این دادگاه‌ها بدون حضور هیئت منصفه برگزار شده و متهمان در دوره بازداشت خود عمدتاً حق دسترسی به وکیل ندارند.

این دادگاه‌ها همان اتهاماتی را به معترضان انتخابات وارد ساخته‌اند که آیت‌‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و افراد و دستگاه‌های زیر نظر وی پس از انتخابات تکرار کرده‌اند؛ آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، میلیون‌ها معترض به نتایج انتخابات را متهم می‌کند که درصدد ایجاد انقلاب‌های رنگی و مخملی بوده‌اند.
XS
SM
MD
LG