لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۴۰

دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران پلمپ شد


مأموران دادستانی تهران، شامگاه چهارشنبه با حضور در دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، ساختمان فراگیرترین تشکل صنفی روزنامه‌نگاران را پلمپ کردند.

ساختمان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران در حالی پلمپ شده است که قرار بود امروز پنجشنبه مجمع عمومی اعضای این تشکل برگزار شود.

بدر السادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی روزنامه‌‌نگاران در این باره به رادیو فردا گفت: «ساعت ۹ شب، پنج مأمور با دوربین‌های فیلمبرداری وارد شدند و گفتند که حکم پلمپ انجمن را داریم.»

دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران همچنین گفت از آنجا که برای نشست روز پنجشنبه، ۱۵ مرداد، انجمن فراخوان گسترده داده بود، بسیاری از اعضا از پلمپ دفتر اطلاع نداشتند که در نتیجه روز پنجشنبه ۲۰۰ تا ۳۰۰ روزنامه‌نگار به محل دفتر مراجعه کردند و با درهای پلمپ شده مواجه شدند.

بدرالسادات مفیدی پلمپ دفتر انجمن صنفی روزنامه‌گاران را مرتبط با فضای امنیتی کشور پس از انتخابات ارزیابی کرد و گفت که از یک سال پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد، به انحای مختلف به این انجمن فشار وارد آمده است که در نهایت به پلمپ آن منجر شد.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران ۱۲ سال پیش در مهرماه سال ۱۳۷۶، ماه‌های آغازین ریاست جمهوری محمد خاتمی، از سوی شماری از روزنامه‌نگاران ایرانی تأسیس شد و به عنوان یک سنديكای سراسری و ملی كارگری در وزارت كار و امور اجتماعی ايران به ثبت رسيد.

این انجمن همچنین به عنوان سنديكای كارگری در ايران در دپارتمان سازمان‌های غیر دولتی سازمان ملل متحد به ثبت رسيده و عضو پيوسته فدراسيون بين‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) است.

بازداشت چند ساعته مهدی یزدانی خرم

همزمان با پلمپ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و در ادامه بازداشت روزنامه‌نگاران، مأموران امنیتی شامگاه چهارشنبه مهدی یزدانی‌خرم دبیر سرویس ادب و هنر روزنامه اعتماد ملی را در تهران بازداشت کردند.

مهدی یزدانی خرم؛ روزنامه‌نگار
روزنامه اعتماد ملی در شماره روز پنجشنبه گزارش داد که «یزدانی خرم در حالی كه در نشر چشمه مشغول خريد كتاب بود از سوی افراد لباس‌شخصی به بيرون نشر فراخوانده شده و بدون ارائه هرگونه حكمی بازداشت شد».

آخرین گزارش حاکی از آن است که مهدی یزدانی خرم پس از چند ساعت بازداشت ساعت ۲ بامداد روز پنجشنبه به وقت تهران آزاد شده است. سایت سحام نیوز، وابسته به حزب اعتماد ملی، آزادی این روزنامه‌نگار را تأیید کرده است.

عصر سه شنبه ۱۳ مرداد نیز میرحمید حسن‌زاده مدیرعامل سابق و مشاور فعلی مدیرعامل خبرگزاری ایسنا و رضا نوربخش سردبیر روزنامه فرهیختگان به جمع زندانی‌های انتخاباتی پیوستند.
XS
SM
MD
LG