لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۰

دستگيری دو مظنون به عمليات تروريستی در آلمان


پليس آلمان هنگامی که هوايپمای فوکر قصد بلند شدن از باند فرودگاه را داشت، به داخل هوايپما ريخت.
(عکس: epa)
پليس آلمان هنگامی که هوايپمای فوکر قصد بلند شدن از باند فرودگاه را داشت، به داخل هوايپما ريخت. (عکس: epa)

پليس آلمان روز جمعه با يورش به داخل يک هواپيمای مسافربری هلندی در فرودگاه کلن دو نفر را که مظنون به طرح ريزی عمليات تروريستی بودند، دستگير کرد.


يک سخنگوی پليس ايالت «نورد راين وستفاليا» ضمن اعلام اين خبر گفت: يک سوماليايی ۲۳ ساله و يک شهروند ۲۴ ساله آلمانی که متولد سومالی است، در عمليات پليس دستگير شده اند.


به گفته کاترينا بروئر، پليس آلمان ساعت ۶:۵۵ بامداد به داخل هواپيما وارد شد و اين دو مظنون را بدون هيچ حادثه ای دستگير کرد.


اين مقام پليس آلمان با اين حال گفت که به عقيده مقام های مسئول اين دو نفر قصد نداشته اند اين هوايپما را بربايند.


رييس ضد تروریسم هلند در ماه سپتامبر هشدار داده بود که اين کشور به خاطر فيلم «فتنه»همچنان در صدر هدف های گروه های تروريستی قرار دارد.

روزنامه پر فروش «بيلد» چاپ آلمان روز جمعه به نقل از منابع پليس نوشت: نيروهای امنيتی، برای ماه ها اين دو نفر را تحت نظر داشته اند و در آپارتمان محل اقامت آنها يادداشتی پيدا شده است که در آن، اين دو مظنون از آرزوی خود برای شهيد شدن در راه جهاد نوشته اند.


از سوی ديگر، الفريک فان خالن، يک سخنگوی شرکت هواپيمايی «کی ال ام»، اعلام کرد که پليس آلمان درست هنگامی که هوايپمای فوکر ۵۰ قصد بلند شدن از باند فرودگاه را داشته، به داخل هوايپما ريخته است.


به گفته فان خالن، ۴۶ مسافر باقی مانده پرواز شماره ۱۸۰۴ که عازم آمستردام بود نيز به دستور پليس از هواپيما تخليه شده اند.


سخنگوی «کی ال ام» افزود: پس از تخليه مسافران، پليس چمدان ها را مورد جستجو قرار داد.


فان خالن اظهار داشت: سرانجام اين هواپيما پس از يک ساعت تاخير از کلن به مقصد فرودگاه اسخيپول آمستردام به پرواز درآمد.


رييس ضد تروریسم هلند در ماه سپتامبر هشدار داده بود که اين کشور به خاطر فيلم «فتنه»همچنان در صدر هدف های گروه های تروريستی قرار دارد.


خيرت ويلدرز، نماينده راستگرای پارلمان هلند، که مخالف مهاجرت مسلمانان به اين کشور است، سال گذشته با ساخت فيلم «فتنه» خشم بسياری از مسلمانان را برانگيخت.


در اين فيلم که در داخل هلند نيز اعتراضات گسترده ای به آن ضورت گرفت، با قرار دادن تصاوير و سخنرانی های اسلام گرايان افراطی، اسلام دينی «خشن» معرفی شده است.


XS
SM
MD
LG