لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۲

اوباما از پیوستن روسیه به سازمان تجارت جهانی حمایت کرد


 باراک اوباما و دیمیتری مدودف روز پنجشنبه در واشینگتن
باراک اوباما و دیمیتری مدودف روز پنجشنبه در واشینگتن
باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری با همتای روس خود دیمیتری مدودف، اعلام کرد واشینگتن از پیوستن روسیه با سازمان تجارت جهانی حمایت می‌کند.

باراک اوباما در این کنفرانس خبری با تاکید بر استحکام روابط دو کشور، به برخی از اختلاف‌های مسکو و واشینگتن، نظیر گرجستان اشاره کرد و گفت ایالات متحده و روسیه به صراحت به این اختلاف‌ها می‌پردازند.

رئیس جمهوری ایالات متحده، که میزبان دیمیتری مدودف در واشینگتن بود همچنین اظهار داشت که هردو کشور توافق کرده‌اند در زمینه‌های اطلاعاتی و اقدامات ضدتروریستی همکاری‌های خود را افزایش دهند.

در این هفتمین دیدار دو رهبر ایالات متحده و روسیه، باراک اوباما به صراحت از پیوستن روسیه به سازمان تجارت جهانی حمایت کرد و گفت: «روسیه متعلق به سازمان تجارت جهانی است.»

در کنفرانس خبری مشترک این دو رئیس جمهوری، باراک اوباما، به خبرنگاران گفت که تغییر در فرماندهی افغانستان، تغییر در سیاست‌های نظامی واشینگتن در این کشور نخواهد داشت.

با این حال دیمیتری مدودف، با یادآوری ناکامی اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان اظهار داشت: «من تلاش می‌کنم توصیه‌ای نکنم که نتواند به واقعیت بپیوندد ... این موضوع خیلی سختی است، خیلی سخت.»

با این حال دیمیتری مدودف تاکید کرد روسیه از ایالات متحده پشتیبانی خواهد کرد اگر نتیجه این باشد که افغانستان از فقر شدید و ناکارآمدی به یک «دولت کارآمد و اقتصاد مدرن» تبدیل شود.

باراک اوباما همچنین گفت که وی با دمیتری مدودف برای کمک‌‌رسانی هماهنگ به قرقیزستان توافق کرده‌‌اند.

دیمیتری مدودف برای شرکت در کنفرانس گروه ۲۰ که در کانادا برگزار می‌شود به آمریکای شمالی سفر کرده است.
XS
SM
MD
LG