لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۹

هشدار همسر صفایی فراهانی درباره سلامت وی در زندان


عفت خطیبی، همسرمحسن صفایی‌فراهانی با اشاره به بیماری قلبی وی، به شدت از وضعیت وی در زندان اوین ابراز نگرانی کرد.

عفت خطیبی در مصاحبه با وب‌سایت کلمه گفت محسن صفایی فراهانی سه‌شنبه هفته گذشته در بند ۳۵۰ زندان اوین دچار حمله قلبی شده و مسئولان زندان تاکنون از ارائه خدمات بهداشتی مناسب به وی خودداری کرده‌اند.

محسن صفایی فراهانی، عضو جبهه مشارکت و نماینده دور ششم مجلس، یکی از هفت فعال اصلاح‌طلبی است که از فرماندهان قرارگاه ثارالله به قوه قضاییه برای «دخالت» در انتخابات شکایت کرد.

در پی این شکایت بود که وی به همراه مصطفی تاج‌زاده و محسن امین‌زاده، بار دیگر به زندان فرا خوانده شد.

عفت خطیبی که به تازگی موفق به دیدار با همسرش شده درباره حمله قلبی همسرش گفت: «آقای فراهانی سه شنبه هفته گذشته دربند ۳۵۰ دچار حمله قلبی و بیهوشی کامل شده و توسط برانکارد به بهداری زندان اوین منتقل می‌شود. در بهداری زندان با توجه به وضعیت بدجسمانی وی هیچگونه رسیدگی پزشکی صورت جدی درباره او صورت نمی‌گیرد.»

عفت خطیبی در ادامه افزود: «مسئولان زندان فقط به همسرم سرم وصل می‌کنند و ایشان را با این وضعیت ناگوار تا شنبه در بهداری زندان اوین که فاقد امکانات پزشکی لازم است نگه می‌دارند.»

به گفته همسر محسن صفایی فراهانی تا روز شنبه، مسئولان زندان اجازه انتقال وی به بیمارستان در خارج از زندان را نداده و در بیمارستان هم وی به صورت ناقص تحت مداوا و معاینه قرار گرفته است.

عفت خطیبی با اشاره به بیماری حاد محسن صفایی فراهانی، از مسئولان قضایی خواسته است که به این زندانی سیاسی برای معالجه در بیرون از زندان مرخصی بدهند.

همسر محسن صفایی فراهانی به مسئولان هشدار داده است در صورت عدم رسیدگی به وضع سلامت وی، ممکن است «فاجعه‌ای در زندان» رخ دهد.

محسن صفایی فراهانی، که از جمله سابقه کار در وزارت صنایع سنگین در دوران جنگ، وزارت نیرو، وزارت اقتصاد،‌ فدراسیون فوتبال و مجلس را در کارنامه خود دارد، از جمله اشخاصی بود که در مناظره انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد با میرحسین موسوی مورد اتهام واقع شد.

محسن صفایی فراهانی، پس از اتهام‌های محمود احمدی‌نژاد، وی را به مناظره دعوت کرد و از صدا و سیما خواست که به این اتهامات در این رسانه پاسخ دهد.

محسن صفایی فراهانی همچنین از محمود احمدی‌نژاد به خاطر این اتهامات به قوه قضایی شکایت کرد؛ با این حال یک هفته پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد، محسن صفایی فراهانی دستگیر و در دادگاه‌های موسوم به «کودتای مخملی» به محاکمه کشیده شد.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی در دی ماه سال ۱۳۸۸ محسن صفایی فراهانی را به شش سال حبس تعزیری محکوم کرد.

محسن صفايی فراهانی، محسن امين‌زاده، مصطفی تاج‌زاده، عبدالله رمضان‌زاده، فيض‌الله عرب‌سرخی، محسن ميردامادی و بهزاد نبوی، در مرداد ماه امسال با استناد به گفته‌های منتشر شده «سردار مشفق»، از فرماندهان قرارگاه ثارالله شکایت کرده‌اند.

آنگونه که «سردار مشفق» در یک سخنرانی در مشهد می‌گوید، سپاه و نهادهای امنیتی، برای اصلاح‌طلبان کیفرخواست آماده کرده بودند؛ در این سخنرانی به گفته «سردار مشفق» نهادهای نظامی و امنیتی در شب انتخابات سیستم ارتباط پیام‌های کوتاه ناظران نامزدهای اصلاح‌طلبان را قطع کردند تا آنها نتوانند از آرای ریخته شده در صندوق‌ها برای ستادهای مرکزی گزارش بدهند.

«سردار مشفق» در بخش دیگر این سخنرانی تصریح می‌کند که اصلاح‌طلبان سال‌ها زیر نظر نهادهای امنیتی بوده‌اند؛ وی همچنین در این سخنرانی گفته است که شخص رهبر جمهوری اسلامی از گزارش‌هایی که نهادهای امنیتی تهیه می‌کرده‌اند اطلاع داشته است.

هفت فعال اصلاح‌طلب با استناد به سخنان «سردار مشفق»، آن را دلیلی برای تغییر نتیجه انتخابات از سوی نهادهای نظامی و امنیتی دانسته و از آن به عنوان «کودتا» یاد کرده‌اند.

محسن صفایی فراهانی، پس از شکایت از فرماندهان قرارگاه ثارالله، اعلام کرد که به زندان بازمی‌گردد اما شکایتش را پس نخواهد گرفت.
XS
SM
MD
LG