لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۹

مرگ هفت نفر در انفجار انتحاری در پیشاور


انفجار روز جمعه در ساختمان سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان در پیشاور.
انفجار روز جمعه در ساختمان سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان در پیشاور.
یک بمب‌گذار انتحاری روز شنبه با منفجر کردن خودروی خود در مقابل یک ایست-بازرسی پلیس در شهر پیشاور پاکستان دست کم هفت نفر را کشت.

لیاقت علی خان، رئیس پلیس پیشاور در این باره گفت: «دست کم هفت نفر کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.»

رئیس پلیس پاکستان افزود که دو مأمور پلیس در میان کشته‌شدگان هستند.

به گفته لیاقت علی‌خان عامل انتحاری هنگامی که مأموران پلیس می‌خواستند خودرو او را بازرسی کنند، اقدام به انفجار این خودرو کرده است.

تصاویر زنده تلویزیونی که از شبکه‌های پاکستانی پخش شد، انبوهی از دود و خودروهای متلاشی شده را در محل نشان می‌دهد.


حمله انتحاری به مقر سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان در پیشاور

پیشاور که در حکم دروازه مناطق قبیله‌نشین پاکستان است در روزهای اخیر و به‌ویژه پس از عملیات گسترده ارتش پاکستان علیه نیروهای طالبان و القاعده در ماه اکتبر، شاهد موجی از حمله‌های شبه نظامیان بوده است.

روز جمعه نیز یک بمبگذار انتحاری به ساختمان مرکزی سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان در پیشاور را ویران کرد که دست کم ۱۷ نفر کشته و ۳۹ نفر دیگر زخمی شدند.

در ۲۸ اکتبر امسال در خونبارترین رویداد در طول دو سال گذشته، انفجار یک خودروی انتحاری در شهر پیشاور، به مرگ دست کم ۱۱۸ نفر منجر شد.

در جریان این حمله که تنها ساعاتی پس از ورود هیلاری کلینتون به پاکستان رخ داد، چندین ساختمان در شمال شهر پیشاور منهدم شدند.

دولت اسلام‌آباد «جنبش طالبان پاکستان» را مسئول حمله‌های اخیر در این کشور می‌داند. رهبر جنبش طالبان پاکستان، بیت‌الله محسود، در ماه اوت امسال در حمله موشکی ایالات متحده کشته شد.
XS
SM
MD
LG