لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۳

طالبان فیلم سرباز آمریکایی ناپدید شده را منتشر کرد


گروهی از شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان
گروهی از شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان

گروه طالبان روز یکشنبه تصاویر ویدئویی یک سرباز آمریکایی را منتشر کرد که از ماه گذشته ناپدید شده بود.

در این ویدئوی ۲۸ دقیقه‌ای که در شبکه اینترنت گذشته شده و بخش‌هایی از آن نیز از رسانه‌های غربی منتشر شد، این سرباز آمریکایی که ۳۰ ژوئن امسال در شرق افغانستان ناپدید شده بود، با لباس محلی افغان در اتاقی بر روزی زمین نشسته است.

در تصاویر منتشر شده، این سرباز آمریکایی چندین بار از ربایندگان خود می‌خواهد که وی را آزاد کنند تا به آغوش خانوده‌اش باز گردد.

در همین حال، جان استوک، سخنگوی ارتش آمریکا در کابل، تایید کرده است که مردی که در تصاویر ویدیویی دیده می‌شود همان سربازی است که در ولایت پکتیا ماه گذشته ناپدید شد.

سخنگوی ارتش آمریکا در کابل همچنین اقدام طالبان در پخش تصویر ربوده شده را «پروپاگاندا» و تبلیغات خواند و آن را محکوم کرد.

جان استوک گفت: «ما به هر طریق ممکن تلاش خواهیم کرد که این سرباز را صحیح و سالم بازگردانیم.»

سرباز آمریکایی در ویدئویی که طالبان منتشر کرده، می‌گوید که بیرون از اردوگاه نظامی و هنگامی که از همقطاران خود جدا افتاده بوده، اسیر شده است.

این برای نخستین بار از سال ۲۰۰۲ است که یک سرباز آمریکایی در افغانستان اسیر می‌شود.

این سرباز آمریکایی در پاسخ به این پرسش که نظرت درباره حمله نیروهای آمریکایی به افغانستان چیست می‌گوید: «از وقتی که من اینجا آمدم، دیده‌ام که این مردم چگونه زندگی و کار می‌کنند. در واقع ما به یک کشور مستقل حمله کرده‌ایم.»

در این فیلم از این سرباز آمریکایی پرسیده می‌شود که آیا پیامی برای هموطنان خود دارد که وی در پاسخ می‌گوید که «اگر مردم آمریکا بخواهند می‌توانند نیروهایی آمریکایی را از افغانستان بیرون بکشند.»

این سرباز می‌گوید: «خواهش می‌کنم ما را به خانه بازگردانید تا به جایی که تعلق داریم برگردیم نه جایی که وقت و جانمان در آنجا به هدر رود.»

ارتش آمریکا این هفته با پخش اعلامیه‌هایی از مردم افغانستان خواسته بود که اگر اطلاعاتی در مورد این سرباز مفقود شده دارند، مقام‌های مسئول را در جریان بگذارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این برای نخستین بار از سال ۲۰۰۲ است که یک سرباز آمریکایی در افغانستان اسیر می‌شود.

XS
SM
MD
LG