لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۵

۱۵ کشته در حمله ‌هواپیماهای بدون سرنشین به وزیرستان پاکستان


یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی
یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی
در پی حمله موشکی هواپیماهای بدون سرنشین به منطقه‌ای در ایالت وزیرستان جنوبی پاکستان که گفته می‌شود مخفیگاه و کمپ آموزشی نیروهای طالبان بوده، دست کم ۱۵ نفر کشته و ۲۷ نفر دیگر زخمی شدند.

بر پایه گزارش‌های منتشر شده هدف این حمله موشکی که به آمریکا نسبت داده می‌شود، مخفیگاه و کمپ آموزشی نیروهای بیت‌الله محسود در نزدیکی مرز افغانستان بوده است.

از ماه اوت گذشته هواپیماهای بدون سرنشین بیش از ۴۰ حمله به مواضع نیروهای طالبان در پاکستان انجام داده‌اند.

واشینگتن تاکنون مسئولیت این حمله‌ها را به طور مستقیم برعهده نگرفته است. در حمله هواپیمای بدون سرنشین غیرنظامیان نیز جان خود را از دست داده‌اند.

‌این حمله موشکی در حالی صورت گرفته است که برپایه گزارش‌های منتشر شده، ارتش پاکستان خود در تدارک عملیات علیه نیروهای بیت‌الله محسود در وزیرستان جنوبی است. دولت پاکستان مسئولیت حمله‌های انتحاری یک ماه گذشته در سراسر پاکستان را متوجه بیت‌الله محسود می‌داند؛ حملاتی که جان‌نزدیک به ۱۰۰ شهروند پاکستانی را در این مدت گرفته است.

گزارش‌های اطلاعاتی حاکی از آن است که موشک‌های هواپیماهای بدون سرنشین در روز جمعه، به محل متروکی که به آموزش نیروهای بیت‌الله محسود اختصاص داشته، اصابت کرده است. در همین روز حمله موشکی دیگری به مخفیگاه نیروهای طالبان در نزدیکی همان محل صورت گرفته است.

هفته گذشته بیت‌الله محسود از یک حمله هواپیماهای بدون سرنشین جان سالم به در برد. این رهبر طالبان هفته گذشته در مراسم خاکسپاری چهار تن از نیروهای طالبان شرکت کرده بود که منطقه هدف حمله موشک قرار گرفت. در این حمله هشت نفر کشته شدند اما به بیت‌الله محسود آسیبی نرسید.

از سوی دیگر روز جمعه جنگنده‌های پاکستانی یک مخفیگاه دیگر در وزیرستان شمالی را بمباران کردند که به کشته شدن دست کم چهار شبه‌نظامی و زخمی شدن هفت دیگر منجر شد.

واشینگتن به به شدت از مبارزه پاکستان علیه نیروهای طالبان پشتیبانی می‌کند؛ نیروهای طالبان پاکستان، همواره تهدیدی جدی برای نیروهای ناتو وسربازان آمریکایی مستقر در افغانستان هستند.

روز پنجشنبه نزدیک به ۴۰۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا علیه نیروهای طالبان در جنوب افغانستان دست به عملیات زدند.
XS
SM
MD
LG