لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۶

سعید شریعتی و شماری از بازداشتی‌های دعای کمیل آزاد شدند


سعید شریعتی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت
سعید شریعتی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت
سعید شریعتی، اشکان مجللی، عطا تهرانی و مهدیه مینوی، ایمان میراب‌زده و مجتبی حسین‌خانی، تعدادی از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری روز چهارشنبه از زندان آزاد شدند.

به گزارش سایت نوروز، وابسته به جبهه مشارکت، سعید شریعتی از اعضای شورای مرکزی جبهه مشارکت پس از تحمل ۱۰۰ روز حبس از زندان آزاد شده است.

اشکان مجللی، مهدیه مینوی و عطا تهرانچی، ایمان میراب‌زاده، مجتبی و احمد حسین‌خانی در مهرماه امسال در حالی که در یک مراسم دعای کمیل برای آزادی زندانیان سیاسی شرکت کرده بودند، به همراه چندین نفر دیگر از خانواده‌ها و نزدیکان زندانیان سیاسی به دست ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.

در میان آزادشدگان مراسم دعای کمیل، اشکان مجللی، عطا تهرانچی و مهدیه مینوی از اعضای جبهه مشارکت و مجتبی و احمد حسین‌خانی نیز از اعضای ستاد میرحسین موسوی هستند.

با گذشت نزدیک به یک ماه از دستگیری شرکت‌کنندگان در مراسم دعای کمیل، محمد کیانوش راد، سعید نورمحمدی، اسماعیل صحابه، حسین خوربک، سعید قریشی و محبوبه حقیقی هم‌چنان در زندان به سر می‌برند.

پس از انتخابات ۲۲ خرداد که محمود احمدی‌نژاد پیروز آن اعلام شد، بسیاری از روزنامه‌نگاران، چهره‌های اصلاح‌طلب و از جمله از حزب مشارکت، حزب مجاهدین انقلاب، حزب کارگزاران و حزب اعتماد ملی به اتهام تلاش برای انقلاب مخملی به زندان افتادند.

پس از تحمل هفته‌ها زندان انفرادی و گسست از دنیای خارج برخی از این متهمان در محاکمات موسوم به «کودتای مخملی» علیه خود لب به اعتراف گشودند؛ درحالی که «اعتراف‌گیری» از افراد از سوی برخی از مراجع شیعه مانند آیت‌الله منتظری و آیت‌الله صانعی محکوم شده است، آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، از پخش تلویزیونی این اعترافات حمایت کرده و آن را «مسموع» دانست و مخالفان را به «مهمل‌گویی» متهم کرد.

محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت، عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت خاتمی، مصطفی تاج‌زاده، محسن صفایی فراهانی، محسن امین‌زاده، آذر منصوری، احمد زیدآبادی، عیسی سحرخیز، بهمن احمدی امویی، کیوان صمیمی، فیض‌الله عرب‌سرخی، بهزاد نبوی، عبدالله مومنی، کیان تاج‌بخش، محمد عطریانفر، مسعود باستانی، حجت‌الله شریفی، حسن اسدی زیدآبادی، و هدایت‌الله آقایی از جمله کسانی هستند که هم‌چنان در زندان به سر می‌برند.
XS
SM
MD
LG