لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۴

قدیانی: خامنه‌ای باید دست از این قدرت جهنمی بردارد و استعفا دهد‎


آقای قدیانی می‌گوید رهبر ایران باید کنار برود تا عرصه برای برگزاری رفراندوم به منظور تغییر نظام جمهوری اسلامی فراهم شود.
آقای قدیانی می‌گوید رهبر ایران باید کنار برود تا عرصه برای برگزاری رفراندوم به منظور تغییر نظام جمهوری اسلامی فراهم شود.

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی مخالف حکومت ایران، روز سه‌شنبه ۲۴ دی با صدور بیانیه‌ای سرنگونی هواپیمای مسافربری پرواز تهران – کی‌یف را نشانه «سوءمدیریت و ناکارآمدی» نظام جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد که «خون‌بهای» قربانیان این حادثه باید برکناری آیت‌الله علی خامنه‌ای و برافتادن این نظام حکومتی باشد.

شلیک یگان موشکی سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی به کشته شدن ۱۷۶ سرنشین آن انجامید. مقامات ایران برای سه روز علت حادثه را «نقص فنی» عنوان کردند که این پنهانکاری اعتراضاتی را در کشور به دنبال داشت.

آقای قدیانی پنهان‌کاری مقامات جمهوری اسلامی را با شیوه تبلیغاتی گوبلز، وزیر تبلیغات آلمان نازی، مقایسه کرده و گفته که «البته دروغ و فریب سیستماتیک جزء لاینفک نظام استبداد دینی است».

این فعال سیاسی که خود را همچنان عضوی از جنبش سبز می‌نامد در ادامه بیانیه خود به سرکوب اعتراضات آبان‌ماه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: «موشک شلیک شده به هواپیما مانند شلیک به مغز و قلب قربانیان خیزش اعتراضی آبان‌ ماه گذشته است. این یعنی شلیک بر پیکر مردم مظلوم ایران».

سرکوب اعتراضات گسترده اواخر آبان ماه صدها کشته و حتی به روایت خبرگزاری رویترز تا هزار و پانصد کشته بر جای گذاشت.

آقای قدیانی که زمانی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود، افزوده است: این رویدادها نشان داده که «نظام جمهوری اسلامی غیر قابل اصلاح است و هر فاجعه‌ای که رخ دهد تاکید موکدی است بر سوء مدیریت، ناکارآمدی و سرکوبگری این نظام تبعیض».

وی افزود: «به اعتقاد من خون‌بهای قربانیان به خون‌خفته، رفتن مستبد امروز ایران و نظام استبداد دینی بر پایه ولایت مطلقه فقیه است. آقای خامنه‌ای باید دست از این قدرت جهنمی بردارد و استعفا دهد و کنار رود تا عرصه برای برگزاری رفراندوم به منظور تغییر نظام جمهوری اسلامی و استقرار نظام جمهوری دمکراتیک سکولار فراهم گردد».

در پی اعلام ستاد کل نیروهای مسلح ایران مبنی بر اینکه هواپیمای اوکراینی بر اثر شلیک موشک سرنگون شده است، تهران و برخی دیگر شهرهای بزرگ کشور صحنه اعتراضاتی بوده است که همچنان ادامه دارد. معترضان، مسئولیت این رخداد را بر عهده آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح دانسته و در شعارهای خود بر برکناری او تاکید کرده‌اند.

«فرمانده کل قوا، استعفا، استعفا» و «سپاه جنایت می‌کند، رهبر حمایت می‌کند» از جمله شعارهای معترضان ظرف روزهای گذشته بوده است.

ابوالفضل قدیانی در انتهای بیانیه خود پاسخی نیز به منتقدان بحث برگزاری رفراندوم در کشور داده که این مسئله را نشدنی می‌دانند. وی عنوان کرده که اما «اگر مردم بخواهند و رفراندوم تبدیل به مطالبه عمومی شود، حتما شدنی است».

XS
SM
MD
LG