لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۰

هفته نامه صدا پس از انتشار مطلب « دوراهی جنگ و صلح» توقیف شد


روی جلد آخرین شماره هفته‌نامه صدا که تیتر آن انتقاد گسترده محافظه‌کاران را برانگیخت
روی جلد آخرین شماره هفته‌نامه صدا که تیتر آن انتقاد گسترده محافظه‌کاران را برانگیخت

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، هفته‌نامه «صدا» روز شنبه، ۲۱ اردیبهشت، به دستور مقام‌های قضایی توقیف شد.

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که توقیف این نشریه در تماس تلفنی شعبه ۴ دادسرای فرهنگ و رسانه به مدیران این هفته‌نامه ابلاغ شده است.

دلیل توقیف این نشریه از سوی مقام‌های قضایی اعلام نشده اما روی جلد تازه‌ترین شماره این نشریه که با تیتر «دو راهی جنگ و صلح» و همراه با عکس یک ناو آمریکایی درباره تنش‌های ایران و آمریکا منتشر شد، انتقاد گسترده محافظه‌کاران ایران را در پی داشت.

از زمان خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت سال گذشته تنش بین تهران و واشنگتن افزایش یافته است.

آمریکا علاوه بر اعزام ناو گروه یو اس اس لینکلن تعدادی از بمب افکن های بی-۵۲ را به پایگاه‌های خود در خلیج فارس اعزام کرده است.

به گفته مقامات آمریکایی این کشور در عین حال احتمال استقرار مجدد موشک های پاتریوت که سال گذشته تعدادی از آنها را از منطقه خارج کرده بود، بررسی می‌کند.

هفته‌نامه «صدا» در فروردین ۹۳ و با حمایت حزب «کارگزاران سازندگی» آغاز به کار کرد اما از سال گذشته سردبیری این نشریه را محمدجواد روح، عضو حزب «اتحاد ملت ایران اسلامی»، برعهده دارد.

این هفته‌نامه پیش از این یک بار دیگر نیز توقیف شده است. در سال ۹۶ انتشار مطلب طنزی به قلم آیدین سیارسریع در این نشریه، انتقادهای فراوانی را از سوی محافظه‌کاران ایران برانگیخت و محمد قوچانی، سردبیر وقت، اعلام کرد که «داوطلبانه» تا اطلاع ثانوی از انتشار این نشریه خودداری می‌کند.

با این حال هیأت منصفه دادگاه مطبوعات در مرداد ۹۶ به اتفاق آرا نویسنده مطلب و همچنین مدیرمسئول را در اتهام «توهین به مقامات بالای کشور» مجرم شناخت و شایسته تخفیف ندانست و سرانجام این نشریه توقیف شد.

عنوان یادداشت آیدین سیار سریع «آسوده بخوابید، رابین‌هود نمی‌آید» بود و بنابر تفسیر رسانه‌های نزدیک به محافظه‌کاران، از جمله خبرگزاری فارس، شخصیت‌های این یادداشت یادآور محمود احمدی‌نژاد و علی خامنه‌ای بودند.

منابع: مهر، شبکه‌های اجتماعی و رادیو فردا /ا.م
XS
SM
MD
LG