لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۵

نامه‌ای‌ برای سامانه بارشی جدید


سامانه عزیزم! چطوری خوبی؟ راستش تا حالا برای یک سامانه بارشی نامه ننوشته بودم و به همین خاطر نمی‌دانستم آقا یا خانم صدایت کنم ولی بعد ناگهان فهمیدم چون اسمت سامانه‌ است پس قاعدتاً باید خانم باشی.

خدمت شما خانم گرامی و زیبا و جوان و موفق و مستقل با آن پوست خوبی که دارید عرض کنم نسبت شما با سامانه قبلی که کل مملکت ما را به فنا داد نمی‌دانم ولی از ته دل آرزومندن شما از اوناش نباشید. جهت اطلاع عرض می‌کنم سامانه قبلی از عرض و طول به کشور وارد شد و در عمق هم چنان ارادتی به اقصی نقاط مملکت داشت که هنوز جایش خیس است.

ببین عزیز جان! در کشور ما چند تا دولت وجود دارد که حتی از سامانه قبلی هم چیزترند. از دولت با تفنگ گرفته تا دولت بی تفنگ که سر جمع‌شان دسته هونگ هم نمی‌شود. اینها وقتی سامانه بارشی چیزی به ما وارد می‌شود از شوق خدمت چنان درهم می‌پیچند که آسیب دیدگان سامانه باید مصیبتشان را ول کنند و بروند اینها را از هم جدا کنند. یکی بیل دستش می‌گیرد و با درجه سرداری می‌رود بیل می‌زند برای کشف حقیقت، یکی دیگر تا ناف توی آب فرو می‌رود تا با سامانه‌زدگان احساس همدردی کند، بقیه هم همینجوری دورهم می‌چرخند تا با گرفتن سلفی با خرابه‌ها و گل و لای سیل، فضای مجازی را با فداکاری خودشان سیراب کند.

سامانه‌ خانم! من حدس می‌زنم شما هم برای خودت سلبریتی‌ای چیزی باشی با این کمالاتی که داری. در جریان باش که توی مملکت ما هم توی سر هر پروفایل و اکانتی که میزنی یک سلبریتی نشسته داره تبلیغ اکستنشن و کِرِم و لارجر باکس و چیزکیک می‌کند. اینها در مواقع بحران دچار حس نوع‌دوستی می‌شوند و با اعلام چند شماره حساب و شماره شبا و روزا و کارت از هموطنان می‌خواهند به بلانسبت شما سامانه‌زدگان کمک کنند. مردم هم که ساده، کمک می‌کنند و سلبریتی عزیز نایب ‌الزیاره می‌شود برای سلفی گرفتن با کودکان خانه خراب شده و زنان و مردان سیل‌زده و بعد از هر سلفی هم یک پاکت میوه، یک مشت تخمه و یک جعبه شیرینی دانمارکی تقدیم خانواده‌های سامانه زنده می‌کنند تا وسط بحران تخمه بکشنند و شیرین‌کام باشند و حوصله‌شان سر نرود.

خواهر گرامی! بانوی موسیقی و گل! ای بزرگ موندنی! ای که رنگ چشمات عسل(طعم لبتم به ما چه اصلاً!) ای که ناز بارش‌های تو منو خاک بر سر میکنه! نکن! نبار! می‌باری هم کم ببار لامصب! بذار جای فرورفتگی‌های سامانه قبلی خوب شود بعد حداقل! ما مردم سامانه پروری هستیم اصلاً! یک سامانه سال ۵۷ وارد کشور ما شد، شما که غریبه نیستی کاری کرده که به جای اینکه خودش ببارد ما داریم می‌باریم.

خانمی کن و یک جوری با ما کنار بیا به جان عزیزت جبران می‌کنیم. من از طرف ملت غیور ایران قول می‌دهم اگر رعایتمان را کنی با هم برویم دربند اصلاً چای و قلیان مهمان ما. دوسیب نعنا می‌زنیم و تازه میدهم بچه‌ها برایتان از گوش و باقی مخارج ممکنه دود حلقوی در کنند تا ببینی هنر نزد ایرانیان است و بس!

امیدوارم در این مختصر توانسته باشم به نمایندگی از ملت شریف ایران شما سامانه عزیز را برای نباریدن یا کم باریدن و در عوض بیشتر بالیدن راضی کرده باشم. الهی قربان مرامت برم. در ضمن نمی‌دانم چرا احساس می‌کنم از این که نام خانوادگی‌تان بارشی است خیلی خوشحال نیستید.

ملالی نیست بانو! با ما راه بیا من خودم ثبت احوال آشنا دارم. سامانه بارشی را تغییرش میدهیم به سامانه ایرانی. چطور است؟ توی سوشیال مدیا هم می‌توانی به عنوان سامانه ایرانی بدرخشی هیچکس هم بهت شک نمی‌کند. الهی من به قربانت. دیگه سفارش نکنما. ماچ بهت!

جلالت. بای

XS
SM
MD
LG