لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۰۰

سلفی ملکه زیبایی عراق و اسرائیل جنجالی شد


ساره عیدان (راست) و آدار گاندلزمن در سلفی جنجالی‌شان
ساره عیدان (راست) و آدار گاندلزمن در سلفی جنجالی‌شان

در جریان گردهمایی ملکه‌های زیبایی جهان در شهر لاس وگاس عکس‌های متعددی منتشر شد، ولی از میان همه آنها یک سلفی خبرساز شد و واکنش‌های شدید و گوناگونی برانگیخت.

به گزارش وبسایت نیوزاسترالیا، ساره عیدان ملکه زیبایی عراق با آدار گاندلزمن ملکه زیبایی اسرائیل یک سلفی مشترک گرفت و آن را در شبکه‌های اجتماعی با این زیرنویس منتشر کرد: «عشق و صلح از طرف ملکه زیبایی عراق و اسرائیل».

تعداد زیادی از کاربران عرب شبکه‌های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داده و یادآوری کرده‌اند که عراق با اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارد و آن را یک «کشور اشغالگر» می‌داند. برخی در واکنش خود نوشته‌اند که ترویج صلح به این شکل «سلیقه همه نیست».

اسد عبدالخلیل، استاد دانشگاه که ساکن آمریکاست در پیامی روی شبکه توئیتر نوشت: «ملکه زیبایی عراق با خوشحالی در کنار ملکه زیبایی اشغالگری و بیرحمی عکس گرفته است.»

یک کاربر دیگر در شبکه اینستاگرام نوشته است: «اگر کسی یک عرب شرافتمند باشد از اسرائیل متنفر خواهد بود. فلسطین مایه افتخار ما اعراب است.»

کاربر دیگری نوشت: «تو طرفدار صلح با دشمن هستی، صلح با آنهایی که سرزمین را اشغال کرده و کودکان بیگناه را می کشند.»

آدار گاندلزمن ملکه زیبایی اسرائیل نیز که عکس مشابهی را در صفحه اینستاگرام خود با زیرنویس «این ملکه زیبایی عراق است و او عالی است.» منتشر کرده است با واکنش‌های کمتری مواجه شده است.

البته تمامی واکنش‌ها به این سلفی منفی نبوده و بسیاری از اظهار نظرها اقدام جالب این دو نفر برای ترویج صلح را ستوده‌اند.

سخنگوی نخست‌وزیر اسرائیل، ضمن ستایش از این کار آن را «پیام عالی برای امید و صلح در منطقه» توصیف کرده است.

شبکه خبری بی بی سی نيز می‌نويسد ساره عیدان که بزرگ شده عراق است و برای تحصیل در رشته موسیقی به آمریکا نقل مکان کرده در صفحه فیسبوک خود نوشت از اینکه اولین زنی است که پس از ۴۵ سال از طرف عراق در این رقابت شرکت کرده، احساس افتخار می‌کند.

یک فعال مدنی عراقی در پیام توئیتر خود نوشت: «عکس یک عرب یا مسلمان با یک اسرائیلی منعکس‌کننده موافقت با سیاست خارجی اسرائیل، و دشمنی با بشریت و صلح نیست».

ساره عیدان در واکنش به این انتقادها در اینستاگرام خود نوشته است که ملکه زیبایی اسرائیل از او خواست که با هم عکس بگیرند و اظهار امیدواری کرد که بین مردم دو کشور صلح برقرار شود.

او نوشت: «او از من خواست که با هم عکس بگیریم و من با کمال میل پذیرفتم هدف از این عکس بیان امیدواری به صلح جهانی است»، و یادآور شد این عکس به معنای دفاع از اسرائیل نیست.

ساره عیدان افزود: «از همه کسانی که معتقدند این عکس برای آرمان فلسطینیان توهین‌آمیز است عذرخواهی می‌کنم. هدف من این نبود و صرفاً تأکید بر صلح و امید به یافتن راه حلی برای بحران بود».

XS
SM
MD
LG