لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۲

در صورت گسترش بیماری کرونا در قم بیمارستان صحرایی «ایجاد» می‌شود


شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران ۲۴۵ نفر اعلام شده است.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران ۲۴۵ نفر اعلام شده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی استان قم روز پنجشنبه هشتم اسفند گفته است در صورت اوج گیری بیماری کرونا در قم، احتمالا بیمارستان صحرایی در این شهر ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، دکتر علی ابرازه گفته است: «در صورتی که این بیماری در قم به اوج خود برسد، یک بیمارستان صحرایی را آماده سازی خواهیم کرد. در صورت نیاز سپاه و ارتش هم بیمارستان‌های خود را در قم مستقر خواهند کرد.»

وزارت بهداشت ایران روز پنجشنبه تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا را در کشور ۲۴۵ نفر اعلام کرد و گفت، فوت بر اثر ابتلا به این ویروس به ۲۶ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا از این تعداد، ۲۳ نفر در قم بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

دکتر علی ابرازه در ادامه همچنین گفته است،علاوه دکتر قدیر، رئیس دانشگاهعلوم پزشکی استان قم ، دو معاون وی و ۱۰ نفر از پزشکان و پرستاران قم هم گرفتار ویروس کرونا شده اند.

تعداد افراد مبتلا احتمالا بالاتر از آمار موجود

یک مقام سازمان بهداشت جهانی هم روز پنجشنبه هشتم اسفند گفته است٬ ویروس کرونا هنگام ورود به ایران شناسایی نشده بود به همین دلیل احتمالا ابعاد شیوع این ویروس وسیع‌تر از آمار رسمی است.

مایک رایان، مدیر برنامه های اضطراری سازمان بهداشت جهانی گفته است: ایران که یک هفته پیش فقط دو مورد ابتلا به ویروس کرونا داشت، اعلام کرده که تا بامداد پنجشنبه ۲۴۵ مورد ابتلای تایید شده دارد، اما شیوع ویروس کرونا در این کشور می‌تواند بسیار بیشتر از آمار موجود باشد.

این مقام سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس خبری در ژنو تاکید کرده است: این بیماری (به صورت پنهانی و) بدون این که تشخیص و شناسایی شود وارد ایران شد، بنابراین ممکن است دامنه شیوع این ویروس گسترده تر از آنچه که ما می‌بینیم باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز پنجشنبه گفت که تاکنون ۲۶ نفر در ایران بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت ایران پیشتر ادعاهای مطرح شده توسط برخی مقام ها و نمایندگان مجلس در خصوص بیشتر بودن آمار تلفات ویروس کرونا را رد کرده است.

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم روز گذشته ایران را به پنهانکاری در خصوص ابعاد شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

در همین حال روز پنج‌شنبه خبرگزاری‌های ایران به نقل از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نهاد ناظر بر برگزاری نمازهای جمعه، گزارش دادند که این هفته نماز جمعه در ۲۳ مرکز استان برگزار نخواهد شد.

از جمله این مراکز استان، شهرهای قم و مشهد هستند. پیشتر ستاد نماز جمعه استان قم اعلام کرده بود که نماز جمعه این شهر «با رعایت مراقبت‌های بهداشتی» کماکان برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG