لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۸

چند نماینده مجلس ایران «آلوده به ویروس کرونا» هستند


احمد امیرآبادی فراهانی
احمد امیرآبادی فراهانی

ابوالفضل حسن‌بیگی، نماینده مجلس شورای اسلامی، می‌گوید چند نماینده مجلس «آلوده» به ویروس کرونا هستند و حال احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم، «بسیار بد» است.

آقای حسن‌بیگی روز پنج‌شنبه، هشتم اسفند، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا گفت از چند نماینده «بدحال» مجلس نیز در مورد ابتلا به کرونا نمونه‌گیری شده و اعلام نتایج آن «پنج روز» طول می‌کشد.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر بروز دمای بالا و تب در آقای امیرآبادی در بدو ورود وی به مجلس منتشر شده و حتی گزارش شد که به وی توصیه شده بود وارد صحن نشود و قرنطینه شود، اما او قبول نکرده است.

وب‌سایت تابناک در این باره نوشت وی به‌ دلیل نامساعد بودن حالش، مجبور به ترک مجلس شد و پس از آن صندلی او ضدعفونی شد.

با این حال این نماینده ابتلای خود به کرونا را رد کرده و در واکنش به ضدعفونی کردن صندلی‌اش در مجلس نیز گفته بود:‌ «غلط کردند همچین کاری کردند. اشتباه کردند، به من چه مربوط است.»


در حالی که پیش از این گزارش شده بود پاسخ‌ نمونه‌گیری از وی در مورد کرونا «مثبت» بوده، این نماینده هرگونه آزمایش دادن را نیز رد کرده بود.

با این حال امروز آقای حسن‌بیگی، دیگر نماینده مجلس، از حال «بسیار بد» امیرآبادی خبر داده و گفت:‌ «آقای امیرآبادی حالش بسیار بد است. این فرد وقتی به مجلس می‌آید و تنفس کرده و نوشیدنی و چایی مصرف می‌کند، این‌ها خطر ایجاد می‌کند. روز اول با اعتراضی که نمایندگان و مخصوصا پزشکان نماینده کردند ایشان رفتند.»

وی افزود: «بالاخره چند تن از نمایندگان مجلس آلوده به این مسئله شدند. آقای [محمود] صادقی [نماینده تهران]، مشکوک به این بیماری بود و بعضی دیگر از نمایندگان حال بد داشتند، پریروز آزمایش گرفتند و گفتند پنج روز دیگر طول می‌کشد تا اعلام کنیم که نتیجه‌تان مثبت است یا منفی.»

این نماینده در اظهاراتی انتقادی علیه دولت و وزارت بهداشت از «از بین رفتن روزانه ۱۰ نفر» در قم و مرگ ۵۰ نفر در این شهر بر اثر کرونا خبر داده بود که از سوی وزارت بهداشت تکذیب شد.

روز پنج‌شنبه، هشتم اسفندماه، مجتبی ذوالنوری، دیگر نماینده قم نیز در ویدئویی از ابتلای خود به کرونا خبر داد و گفت که در قرنطینه است.

پیش از این، محمود صادقی و ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت نیز اعلام کردند که به کرونا مبتلا شده‌اند.

ابوالفضل حسن‌بیگی، نماینده مجلس در ادامه اظهارات خود از «مماشات» و «قهرمان‌بازی» در مواجهه با بیماری کرونا انتقاد کرده و آن را ناشی از «خشکه‌مقدسی و بی‌توجهی به علم» دانسته است.

وی در عین حال خواستار قرنطینه شهر تهران شده و این اقدام را «لازم و واجب» عنوان کرده و نسبت به سونامی کرونا در استان‌های شمالی کشور به دلیل سفر از دیگر مناطق هشدار داده است.

روز پنج‌شنبه نیز کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، گفت که استان‌های تهران و گیلان و مازندران و حتی نوار ساحلی جنوب ایران بر اثر سفر شهروندان قم به آنها آلوده شده‌ است.

تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت ایران حاکی از جان‌ باختن ۲۶ نفر و ابتلای قطعی ۲۴۵ نفر به ویروس کرونا است.

منابع: ایلنا، تابناک و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG