لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۹

مجتبی ذوالنوری و معصومه ابتکار هم کرونا گرفتند


معصومه ابتکار اولین عضو از دولت حسن روحانی است که ویروس کرونا گرفته است
معصومه ابتکار اولین عضو از دولت حسن روحانی است که ویروس کرونا گرفته است

مجتبی ذوالنوری، نماینده شهر قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز پنج‌شنبه از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد.

آقای ذوالنوری که نماینده قم در مجلس است، در ویدئویی که روز پنج‌شنبه، هشتم اسفندماه، از وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد می‌گوید که تست کرونای وی هم مثبت شده است.

وی گفته که در قرنطینه به سر می‌برد و «این ویروس فعلا فراگیر است و جای نگرانی نیست».

نماینده قم در ادامه ابراز امیدواری کرده که مردم ایران بر کرونا «غلبه» کنند و به زودی با «رعایت» مردم، ایران از این ویروس «پاکسازی» شود.

ساعتی بعد، کانال تلگرام روزنامه ایران نیز از نتیجه مثبت آزمایش کرونا معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده رئیس جمهور خبر داد.

خانم ابتکار نخستین عضو کابینه حسن روحانی است که به کرونا مبتلا می‌شود. در تصاویری که روز چهارشنبه از جلسه هیئت دولت منتشر شده، خانم ابتکار در جلسه حضور دارد.

از استان قم در ایران به عنوان منبع اصلی آلودگی به ویروس کرونا نام برده می‌شود و گزارش شده همه افرادی که در کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند، به نوعی با قم در مراوده بوده‌اند.

با این حال تاکنون و با گذشت یک هفته از انتشار نخستین خبر از قربانی‌های ویروس کرونا در ایران مقامات مسئول در کشور از قرنطینه کردن این شهر سر باز زده‌اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله حسن روحانی می‌گویند موضوع قرنطینه هیچ شهر یا محلی مطرح نیست و «دشمن» به‌ دنبال به تعطیلی کشاندن ایران است.


اما از آلوده شدن مقامات و مسئولان ایرانی به این ویروس پیش از این نیز گزارش شده بود که مجتبی فاضلی، مسئول دفتر و مسئول اجرایی و مالی آیت‌الله موسی شبیری زنجانی، از مراجع تقلید شیعه ایران به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دفتر آقای شبیری زنجانی نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده و این مرجع تقلید نیز از خانه بیرون نمی‌رود.

گزارش‌های تائیدنشده‌ای از قرنطینه وی نیز منتشر شده است.

خبرگزاری‌های ایران در عین حال از درگذشت هادی خسروشاهی، از روحانیون شناخته‌شده حوزه علمیه قم بر اثر ابتلا به کرونا خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش‌ها، آقای خسروشاهی «از چند روز پیش در قم گرفتار این بیماری شده بود»، روز چهارشنبه، هفتم اسفند به بیمارستان مسیح دانشوری تهران منتقل شد و امروز در آنجا درگذشت.

وی علاوه بر تالیف و تدریس در حوزه، کار در سفارت ایران در واتیکان، مرکز فرهنگی رم و نمایندگی ایران در مصر را در کارنامه خود دارد.

از دیگر مقامات جمهوری اسلامی که به کرونا مبتلا شده‌اند می‌توان به محمود صادقی، نماینده مجلس تهران، و ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، نام برد.

گزارش‌های تائیدنشده‌‌ای نیز حاکی از پاسخ مثبت آزمایش اول محمدباقر قالیباف، منتخب تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.​

منابع: توئیتر و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG