لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۷

ورود رسمی سندرز به رقابت‌های انتخاباتی آمریکا؛ حمله ترامپ به سوسیالیسم


برنی سندرز ورود رسمی‌اش به انتخابات ۲۰۲۰ را در زادگاهش بروکلین، حومه نیویورک، اعلام کرد
برنی سندرز ورود رسمی‌اش به انتخابات ۲۰۲۰ را در زادگاهش بروکلین، حومه نیویورک، اعلام کرد

برنی سندرز، سناتور دموکرات، با سخنرانی در همایشی در بروکلین رسماً وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد و دونالد ترامپ را «خطرناک» خواند؛ همزمان دونالد ترامپ در همایشی در ایالت مریلند، به‌شدت از «سیاست‌های سوسیالیسم» انتقاد کرد.

برنی سندرز، سناتور ۷۷ ساله ایالت ورمانت، همایش انتخاباتی خود را عصر شنبه، ۱۱ اسفند، در زادگاهش بروکلین، حومه نیویورک، برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای سندرز برخلاف انتخابات قبلی که در رقابت‌های درون‌حزبی به هیلاری کلینتون باخت، این بار عمدتاً به پیشینه شخصی‌اش و خاستگاه خود در طبقه متوسط پرداخت.

او در جمع هزاران تن از هوادارانش، دونالد ترامپ را «خطرناک‌ترین رئیس جمهور در تاریخ معاصر آمریکا» خواند و گفت که برای شکست دادن او به میدان آمده است.

این نامزد دموکرات در سخنرانی خود به جنبه‌های مختلف سیاست‌های دونالد ترامپ، از مهاجرت گرفته تا محیط زیست، حمله کرد و با ذکر مثال‌های گوناگون، چگونگی کودکی و بزرگ شدن خود را با ترامپ مقایسه کرد.

برنی سندرز که از سال ۱۹۹۰ عضو کنگره آمریکا است، در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ نامزد دموکرات بود اما باخت او در رقابت‌های درون‌حزبی خبرساز شد.

ترامپ: آینده متعلق به سوسیالیست‌ها نیست

تقریبا همزمان با همایش برنی سندرز در بروکلین، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، نیز همایشی دوساعته در مریلند، حدود سیصد کیلومتری بروکلین، داشت.

آقای ترامپ در سخنرانی در جمع هوادارانش نامی از برنی سندرز نبرد اما با حمله به «سیاست‌های سوسیالیسم» گفت: «سوسیالیسم درباره محیط زیست نیست؛ درباره عدالت نیست؛ درباره فضیلت‌ها نیست؛ فقط درباره یک چیز است: اسمش، قدرت برای طبقه حاکم است».

دونالد ترامپ با تأکید بر اینکه «آینده متعلق به باورمندان سوسیالیسم نخواهد بود» گفت: حزب جمهوری‌خواه باید در انتخابات ۲۰۲۰ به «پیروزی بزرگ‌تری نسبت به پیروزی ۲۰۱۶ برسد».

با اینکه دونالد ترامپ در سخنرانی طولانی‌اش نامی از برنی سندرز نبرد، اما معاونش، مایک پنس، تأکید کرد سندرز خود به سوسیالیست بودن‌اش اذعان دارد.

دور آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است سوم نوامبر ۲۰۲۰، مطابق با ۱۳ آبان ۱۳۹۹، برگزار شود.

پس از مشخص شدن نامزد نهایی دموکرات‌ها در رقابت‌های درون‌حزبی، سندرز باید به مصاف رئیس جمهور فعلی از حزب جمهوری‌خواه برود.

تا کنون حدود ۱۰ تن از اعضای حزب دموکرات ورود خود به این رقابت‌ها را اعلام کرده‌اند که برنی سندرز یکی از سرشناس‌ترین آنها است.

الیزابت وارن، کامالا هریس، کوری بوکر و جولیان کسترو برخی دیگر از دموکرات‌هایی هستند که رسماً اعلام کرده‌اند نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ می‌شوند.

با استفاده از آسوشیتدپرس، رویترز و رادیو فردا / ج / پ.پ
XS
SM
MD
LG