لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۰

نخست‌وزیر بریتانیا به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافت


خبر مثبت بودن آزمایش کرونای بوریس جانسون ده روز پیش اعلام شد و او در این مدت در قرنطینه بود.
خبر مثبت بودن آزمایش کرونای بوریس جانسون ده روز پیش اعلام شد و او در این مدت در قرنطینه بود.

دفتر نخست‌وزیر بریتانیا شامگاه دوشنبه، ۱۸ فروردین، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور که به کرونا مبتلا شده، در پی وخامت حالش در بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) بستری شد.

به نوشته این اطلاعیه، بوریس جانسون از شامگاه یکشنبه در بیمارستان سنت‌توماس لندن بستری بود، اما با بدتر شدن «علائم مزمن او» عصر دوشنبه «به توصیه تیم درمان، به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال یافت».

بنابر همین گزارش، بوریس جانسون همچنان هوشیار بوده و از دومینیک راب، وزیر خارجه دولتش، خواسته است تا موقتا ریاست کابینه را بر عهده بگیرد.

رسانه‌های بریتانیا، از جمله نشریه تایمز، گزارش داده‌اند بوریس جانسون روز دوشنبه دچار تنگی نفس شد و در طول روز به او اکسیژن وصل بود.

به دنبال انتشار خبر بستری شدن بوریس جانسون در آی‌سی‌یو، شماری از مقام‌ها و سیاستمداران این کشور، از جمله رهبر جدید حزب کارگر، شهردار لندن و چند عضو کابینه، نسبت به وضعیت او ابراز نگرانی کردند و در پیام‌هایی، برای بوریس جانسون ۵۵ ساله آرزوی بهبودی کردند.

نخست‌وزیر بریتانیا که ده روز پیش اعلام کرد به کرونا مبتلا شده، در این مدت در قرنطینه بود و صبح دوشنبه نیز با انتشار توئیتی گفت روحیه خوبی دارد و قدردان نظام درمانی (ان‌اچ‌اس) است.

دولت بوریس جانسون در هفته‌های گذشته با انتقادهای داخلی روبه‌رو بود که چرا مانند بسیاری از کشورهای اروپایی مقررات قرنطینه را زودتر اعلام نکرد.

محدودیت‌ها در بریتانیا برای مقابله با کرونا از حدود دو هفته پیش آغاز شد و بنابر آمار شامگاه دوشنبه، تاکنون بیش از ۵۱ هزار تن در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از بین آنان بیش از پنج‌هزار و سیصد تن جان باخته‌اند.

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، روز یکشنبه در اقدامی بسیار کم‌سابقه، برای مردم کشورش پیامی تصویری فرستاد و تأکید کرد که بر این بحران غلبه خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG