لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۰۵

نیروی دریایی آمریکا فعالیت ناوگان‌های خود را موقتاً در «وقفه عملیاتی» قرار داد


پس از تصادم اخیر یک ناوشکن آمریکایی با یک نفت‌کش در آب‌های سنگاپور که مفقود شدن ۱۰ ملوان آمریکایی را در پی داشته، نیروی دریایی ایالات متحده فعالیت‌ تمامی ناوگان‌های خود را در سراسر جهان موقتاً در «وقفه عملیاتی» قرار داد.

ناوشکن جان اس. مک‌کین، بامداد سی‌ام مرداد در آب‌های شرق سنگاپور با یک نفت‌کش برخورد کرد و در این حادثه علاوه بر مفقود شدن ۱۰ ملوان آمریکایی چند تن نیز زخمی شدند. حادثه‌ای که دومین برخورد یک کشتی جنگی آمریکایی با یک کشتی تجاری در دو ماه گذشته است.

هر دو کشتی جنگی آمریکایی که در دو ماه اخیر دچار تصادم شده‌اند، زیر مجموعه ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا بوده‌اند. با این حال فرمان نیروی دریایی آمریکا برای «وقفه عملیاتی» شامل همه ناوگان‌های زیر مجموعه نیروی دریایی خواهد شد.

تحقیقات نیروی دریایی آمریکا در مورد حادثه ناوشکن مک‌کین
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:14 0:00
لینک مستقیم

در این زمینه به گزارش خبرگزاری فرانسه، آدمیرال جان ریچارسون، فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که «این روند نیازمند اقدامی مؤثر است و از این رو فرمان داده‌ام که همه ناوگان‌های ما در سراسر دنیا، وقفته عملیاتی داشته باشند».

این مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا، یادآور شده که از همه فرماندهان ناوگان‌های آمریکا خواسته است تا با تبادل نظر با فرماندهان زیر نظر خود مطمئن شوند همه اقدامات مناسب و فوری برای برای اطمینان از انجام ایمن و مؤثر عملیات نیروی دریایی آمریکا در سراسر جهان اتخاذ شده است.

او همچنین علاوه بر اعلام «وقفه عملیاتی» در تمامی ناوگان‌های ایالات متحده، دستور بررسی جامع علل حوادث دریایی اخیر را صادر کرده است.

ساعتی پس از این اعلان، رویترز به نقل از نیروی دریایی آمریکا نوشت که «وقفه عملیاتی» ناوگان‌های این نیرو بسته به تشخیص فرماندهان هر ناوگان یک تا دو روز خواهد بود.

نیروی دریایی آمریکا همچنین تصریح کرد که تحقیقات در مورد ناوشکن جان اس. مک‌کین از جمله موضوع امنیت سایبری را نیز در بر می‌گیرد.

این ناوشکن آمریکایی، به یاد پدر و پدربزرگ سناتور جمهوری‌خواه جان مک‌کین، که هر دو از فرماندهان نیروی دریایی بوده‌اند، نامگذاری شده است.

علاوه بر حادثه تصادم ناو جان اس. مک‌کین، در ۲۷ خرداد ماه ناوشکن یواس‌اس فیتزجرالد با یک کشتی تجاری در نزدیکی ساحل ژاپن برخورد کرد که در جریان آن هفت ملوان آمریکا کشته و سه نفر زخمی شدند.

در پی سانحه خرداد ماه، کاپیتان یواس‌اس فیتزجرالد از فرماندهی برکنار شد و همچنین احکامی تنبیهی برای شماری دیگر از ملوانان صادر شد.

در اواخر ماه اردیبهشت ماه نیز یک کشتی جنگی ارتش آمریکا با یک کشتی ماهی‌گیری کره‌ای برخورد کرده بود اما هر دو کشتی توانسته بودند به مسیر خود ادامه دهند.

مقر ناوگان هفتم نیروی دریایی ارتش ایالات متحده، ژاپن است، و بنا بر اطلاعات منشرشده در وب‌سایت نیروی دریایی، بندر خانگی جان اس. مک‌کین، یوکوسوکای ژاپن است. این ناوشکن ۲۳ افسر ارشد، ۲۴ افسر جزء و ۲۹۱ ملوان دارد.

XS
SM
MD
LG