لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۵

نماینده خمینی‌شهر بار دیگر درباره «تجاوز» به دختربچه افغان ابراز تردید کرد


محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر
محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر

در حالیکه پزشکی قانونی و اورژانس اجتماعی ایران٬ گزارش‌ها درباره تجاوز به یک دختر خردسال افغان در خمینی‌شهر اصفهان را تایید کرده‌اند٬ نماینده این شهر می‌گوید ممکن است خونریزی وی٬ بدلیل ورود «شیشه پپسی» بوده باشد.

نهم خردادماه گزارش‌های تائید نشده‌ای مبنی بر تجاوز به یک دختربچه پنج‌ساله افغان ساکن خمینی‌شهر اصفهان به نام بهاره منتشر شد که چند روز بعد رضا جعفری٬ رئیس اورژانس اجتماعی ایران٬ ربوده‌شدن و تجاوز به وی را تائید کرد.

چند روز بعد نیز احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران اعلام کرد که بر اساس آزمایشات انجام شده بر روی این دختر خردسال٬ موضوع تجاوز به وی تائید شده است.

این در حالی است که موضوع تجاوز به بهاره که با خشم کاربران فضای مجازی مواجه شده بود٬ از سوی محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر به عنوان پدیده‌ای تلقی شد که نباید رسانه‌ای می‌شد.

«اصلا معلوم نیست تجاوز صورت گرفته باشد.»

نماینده خمینی‌شهر روز چهارشنبه (۲۳ خرداد) در گفت و‌گو با خبرگزاری پانا٬ وقوع تجاوز را مورد تردید قرار داده و گفته «اصلا معلوم نیست تجاوز صورت گرفته باشد.»

این نماینده٬ نظر پزشکی قانونی در این زمینه را نیز برای قاضی این پرونده٬ «حجت» ندانسته و اضافه کرده که ممکن است این دختربچه به طریق دیگری «ازاله بکارت» شده باشد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اظهارات مادرش درباره خونریزی بهاره نیز گفته است: «هرچیزی وارد بشود خونریزی ایجاد می‌کند، من نباید این‌ها را رسانه‌ای کنم، اگر بر اساس ورود شیشه پپسی بوده باشد چه؟»

آقای ابطحی٬ یک روز پس از تائید اتفاق رخ‌داده برای بهاره از سوی رئیس اورژانس اجتماعی ایران نیز با نگارش نامه‌ای به انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی٬ خواستار برکناری فوری مسئول رسانه‌ای شدن این خبر شد.

در این نامه آمده که «متأسفانه دشمنان انقلاب اسلامی و امام خمینی از فرصت سوءاستفاده کرده، در شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی، اسلام، پیامبر، اهل بیت، امام خمینی و رهبری و مردم شهیدپرور استان را آماج افترا و لجن‌پراکنی قرار داده‌اند.»

وی در گفت‌و‌گو با پانا هم از نامه خود مبنی بر اخراج رضا جعفری دفاع کرده و گفته «هرکسی در جایگاه خودش باید اظهارنظر کند و بداند چه می‌گوید. اگر ایشان رئیس سازمان اورژانس اجتماعی کشور نبود من مشکلی با حرف‌هایش نداشتم.»

این نماینده افزوده که رئیس اورژانس اجتماعی ایران بدون اینکه از سوی رسانه‌ها در این زمینه مورد پرسش قرار بگیرد٬ «خودش این مسئله را رسانه‌ای کرد. اصلا خبری نبود.»

اظهارات تازه ابطحی با انتقاد شدید کاربران فضای مجازی مواجه شده و وی به «دفاع از متجاوزین» متهم شده است.

یاشار سلطانی در این زمینه توییت کرده «مجلسی كه يک نماينده‌اش مدافع متجاوزين است...در راس امور نیست در راس معضلات كشور است.»

برخی کاربران نیز این نوع اظهارات ابطحی را «مهر تائیدی» بر «جنایت‌های» بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸ دانسته که «او ناخواسته در حال لو دادن آنهاست» و «شیشه نوشابه» را برای برخی تندروهای جمهوری اسلامی٬ «واژه‌ای آشنا» توصیف کرده‌اند.

کاربران دیگری نیز نسبت به افرادی که اهمیتی نمی‌دهند نماینده آنها چه بر زبان می‌آورد و نیز سایر نمایندگان مجلس که وی را «تحمل» می‌کنند٬ انتقادهای تندی مطرح کرده‌اند.

پس از انتشار نامه ابطحی به رئیس سازمان بهزیستی٬ محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس، در یک پیام توئیتری از این موضوع ابراز «تعجب» کرد.

وی اما اندکی بعد نوشت که ابطحی با وی تماس گرفته و «ضمن تأیید انتساب نامه به خود با شدت و حدت از مضمون آن دفاع کرد؛ اینکه هنوز کمّ و کیف موضوع معلوم نیست و رسانه‌ای کردن آن موجب نگرانی خانواده‌ها و سوء استفاده ضدانقلاب شده، مخصوصاً اینکه محل جنایت شهری است که به نام امام خمینی است.»

با استفاده از گزارش‌های پانا٬ ایلنا و رادیو فردا؛ ب.ب
XS
SM
MD
LG