لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۴

برنت رنو، مستندساز ستایش‌شده به ضرب گلوله نیروهای روسیه در اوکراین کشته شد


برنت رنو، فیلم‌ساز ستایش‌شده‌ای که برای ساخت مستندهای خود به پرخطرترین مناطق جهان سفر کرده تا مخاطبان را با رنج‌های مردم سرزمین‌های کمترشناخته آشنا کند، روز یکشنبه در پی شلیک نیروهای روسی به خودروی او جان باخت.

این مستندساز ۵۰ ساله اهل ایالت آرکانزاس آمریکا برای تهیه گزارشی درباره پناهجویان به اوکراین سفر کرده بود که خودروی وی در یکی از ایستگاه‌های بازرسی شهر ایرپین، حومه کی‌یف، هدف قرار می‌گیرد. وزارت کشور اوکراین اعلام کرده که این منطقه طی روزهای اخیر زیر گلوله‌باران شدید نیروهای روسی قرار داشته است.

مقامات اوکراین تاکنون گزارشی درباره جزییات مرگ برنت رنو ارائه نداده‌اند، اما خوآن آرندونو، روزنامه‌نگارآمریکایی گفت که این دو هنگام شلیک نیروهای روسی در حال حرکت به سمت یک ایستگاه بازرسی در ایرپین بودند.

آرندونو که از بیمارستان صحبت می‌کرد گفت که رنو از ناحیه گردن هدف قرار گرفت. آرندونو خود نیز از ناحیه پایین کمر مجروح شده است.

کریستوفر پوتزل، فیلم‌ساز و دوست نزدیک برنت رنو درباره آثار او می‌گوید که برنت یکی از تهیه‌کنندگان مستقل به‌شدت مورد احترام در زمان خود بود. رنو و پوتزل سال ۲۰۱۳ جایزه روزنامه‌نگاری دانشگاه آلفرد دوپونت-کلمبیا را برای «تسلیح کارتل‌های مکزیکی» دریافت کردند، مستندی درباره قاچاق اسلحه و مواد مخدر.

رنو همچنین گزارش‌هایی درباره جنگ در عراق، افغانستان، زلزله ویران‌گر سال ۲۰۱۱ در هائیتی،آشفتگی‌های سیاسی در مصر و لیبی و افراط‌گرایان در آفریقا تهیه کرده بود.

با استفاده از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ س.ن
XS
SM
MD
LG