لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۳۲

احمد خاتمی: «حامیان فتنه» در سمت‌های کلیدی منصوب نشوند


احمد خاتمی، امام جمعه تهران، با تأکید بر اینکه «هیچ یک از متدینین اپوزیسیون دولت نیستند»، از وزرا خواست که حامیان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را در سمت‌های «کلیدی» منصوب نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ مرداد گفت: «اپوزیسیون دولت بودن در جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد و هیچ یک از متدینین در کشور ما اپوزیسیون نیستند».

او خطاب به دولت حسن روحانی اعلام کرد که «متدینین را نرانید و به اینها تندرو و افراطی نگویید؛ چرا که روز حادثه همین‌ها به کار می‌آیند».

سخنان امام جمعه تهران در حالی بیان شده که امامان جمعه، رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران و دیگر نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی بارها به دولت حسن روحانی حمله کرده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی نیز پیش از بارها از «افراطی» خواندن افراد به گفته او، «حزب اللهی» شدیداً انتقاد کرده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای از جمله پس از حادثه حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی شدیداً از «متهم» کردن افراد «حزب‌اللهی» به تندروی انتقاد کرده و گفته بود که «به صرف این که قضیه‌ای مثل سفارت عربستان و سفارت انگلیس پیش بیاید که کاری بسیار بد و به ضرر کشور و اسلام است، این را بهانه نکنند که جوانان مؤمن را مورد تهاجم قرار دهند».

رهبر جمهوری اسلامی همچنین پیشتر در دیدار با اعضای دولت حسن روحانی خواستار «مرزبندی» آنان با به گفته او، «فتنه» شده بود.

آیت‌الله خامنه‌ای و نزدیکان او از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با عنوان «فتنه» نام می‌برند.

در این زمینه نیز امام جمعه تهران از وزرا خواسته است که از به گفته او، «حامیان فتنه» در سمت‌های «کلیدی» استفاده نکنند.

پیش از این نیز احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و دیگر امامان جمعه بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد، حامیان اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در سمت‌های مدیریتی حضور پیدا کنند.

در این زمینه در انتخابات مجلس دهم، صدها نفر از چهره‌های اصلاح طلب رد صلاحیت شدند. مجلس نهم نیز به سه وزیر پیشنهادی علوم و محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دولت حسن روحانی رأی نداد و «حمایت از فتنه» از جمله دلایل برخی نمایندگان برای رأی ندادن به این وزرا بود.

XS
SM
MD
LG