لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۲

رها بحرینی: حبس آقای سلطانی بی‌عدالتی عظیم است


سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی عبدالفتاح سلطانی شده است
سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی عبدالفتاح سلطانی شده است

زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز سه شنبه در گزارش تازه خود به شورای حقوق بشر، بار دیگر نقض حقوق بشر در ایران را محکوم کرد.

در این گزارش آمده است که ایران همچنان، به شدت، آزادی عقیده و بیان را محدودمی کند. کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته است که دفتر او گزارش‌های متعددی از مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران و فعالان رسانه‌های اجتماعی که دستگیر و بازداشت شده اند، دریافت کرده است.

رها بحرینی از سازمان عفو بین‌الملل در گفت و گو با رادیو فردا به همگی موارد مطرح شده در گزارش کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اشاره کرده و تاکید می کند که اینها مواردی هستند که عفو بین الملل به گونه‌ای مستمر در گزارش های سالانه خود بر آنها انگشت گذاشته است.

خانم بحرینی همچنین در مورد بازداشت راحله راحمی پور گفت وی سال ها کوشیده است از چگونگی ناپدید شدن برادر و برادرزادهٔ خردسالش پرده بردارد. آن ها از اوایل دهه شصت هنگامی که در زندان اوین بودند ناپدید شدند.

خانم راحمی پور بخاطر این تلاش ها، در زمستان ۱۳۹۵ به یک سال زندان محکوم شد و در انتظار رأی دادگاه تجدید نظر بود.

خانم بحریتی زندانی شدن عبدالفتاح سلطانی،وکیل دادگستری،را ناعادلانه خواند و افزود که جای تاسف است که آقای سلطانی شش سال گذشته را در زندان گذرانده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:38 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG