لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۲

تتلو به «حبس» محکوم شد


امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو در یکی از جلسات دادگاهش
امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو در یکی از جلسات دادگاهش

رسانه وابسته به قوه قضائیه و همچنین وکیل امیرحسین مقصودلو، ملقب به تتلو، از محکومیت او به حبس خبر داده‌اند اما میزانِ مجازات آقای مقصودلو را اعلام نکرده‌اند.

الهام رحیمی‌فر، وکیل تتلو بدون ارائه جزئیات به خبرگزاری ایسنا گفته که بر اساس حکم صادر شده موکلش به حبس‌های «کوتاه و بلند مدت» محکوم شده که قابل تجدید نظر است.

رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو طی سه جلسه دادگاه به ریاست قاضی افشاری برگزار شد.

هرچند رسانه‌ها و وکیل تتلو در مورد چند و چون و میزان مجازات در نظر گرفته شده برای این خواننده زیرزمینی جزئیاتی ارائه نداده‌اند اما خبرگزاری میزان، .ابسته به ق.ه قضائیه، در گزارش خود نوشته که او بابت یک پرونده قدیمی «توهین به مقدسات» به سه سال زندان محکوم شده‌ است.

میزان همچنین نوشته که در جریان رسیدگی به پرونده تللو، هیچ فرد یا افرادی به عنوان شاکی خصوصی از او شکایت نکرده‌اند و پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای او تشکیل نشده است.

این در حالی است که پیشتر خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه، مدعی شده بود که «شکایت‌های متعددی» علیه این خواننده ثبت شده است که شماری از آنها «نوجوانان زیر ۱۸ سال و خانواده‌هایشان» هستند.

رسانه‌ قوه قضائیه در عین حال گفته که تتلو با اتهامات دیگری نیز روبرو است اما به جزئیات این اتهام‌ها اشاره‌ای نکرده است.

محاکمه تتلو از ۱۴ اسفند ماه و به اتهام ترویج «فحشا» و انتشار «تبلیغات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» و انتشار «محتوای مستهجن» آغاز شد.

بازپرس پروندهٔ تتلو، اسفند ماه ۱۴۰۲ با اشاره به ابراز «پشیمانی» این خواننده گفت که او «توبه‌نامه نوشته، می‌خواهد ازدواج کند و بچه بیاورد» و به «شیوهٔ درست» موسیقی را ادامه دهد.

امیرحسین مقصودلو، با خالکوبی‌های زیاد و به دلیل تلفیق سبک موسیقی رپ، پاپ و آر اَند بی شناخته می‌شود.

او از جمله خواننده‌های پرحاشیه ایرانی است. زمانی که توافق هسته‌ای بین تهران و قدرت‌های جهانی در حال فروپاشی بود آهنگی را در حمایت از برنامه هسته‌ای ایران منتشر کرد.

تتلو در سال ۱۳۹۶ نیز در یک برنامه تلویزیونی حاضر و به عنوان یکی از حامیان ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کنونی ایران معرفی شد.

امیرحسین مقصولد لو، تتلو، که ۳۶ سال دارد از سال ۲۰۱۸ در استانبول زندگی می‌کرد اما آذرماه ۱۴۰۲ پلیس ترکیه او را به ایران تحویل داد. او از آن زمان در ایران در بازداشت است.

XS
SM
MD
LG