لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۴

محمدرضا عارف: هیچ وقت رفع حصر را تعهد نکرده‌ایم


محمدرضا عارف می گوید، ما با راهبرد آرامش امور را دنبال کنیم.
محمدرضا عارف می گوید، ما با راهبرد آرامش امور را دنبال کنیم.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید، سه شنبه ۲۱ اسفند گفته است که «لیست امید»در انتخابات مجلس دهم «رفع حصر» زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز، را وعده نداده بود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا عارف در سومین نشست مطبوعاتی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس با فعالان نشریات دانشجویی کشور و در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان این اظهارات را مطرح کرد.

​محمدرضا عارف در پاسخ به «نقد دانشجویان اصلاح طلب مبنی بر اینکه لیست امید وعده رفع حصر داد، اما تا به امروز حصر باقی است»، گفت : «ما هیچ وقت رفع حصر را تعهد نکرده‌ایم بلکه گفته ایم که پیگیری می کنیم و در حال حاضر هم با پیگیری‌های ما محدودیت محصوران نسبت به قبل خیلی کمتر شده است.»

رئیس فراکسیون امید با اشاره به کاهش محدودیت‌ها همچنین اظهار داشت: «در حال حاضر آقای کروبی می تواند به حیاط منزل خود برود و روزنامه در اختیار او قرار گرفته و جلساتی می تواند برگزار کند؛ در واقع محدودیت ها کاهش یافته است.»

زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی از بهمن سال ۱۳۸۹ در «حصر خانگی» به سر می‌برند این در حالی است که از ماه‌های پایانی سال گذشته گزارش‌هایی درباره برداشته شدن برخی از محدودیت‌های برای آنها منتشر شده است.

دیدار اقوام مهدی کروبی با او در نوروز، «بازکردن پنجره‌های» جوش‌داده شده منزل میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و اجازه خروج به آنان برای دیدار با فرزندان و برادر آقای موسوی از جمله این اتفاقات است.

زهرا رهنورد در اردیبهشت‌ماه خبر داده بود که به تازگی به صورت شفاهی به او پیشنهاد «حق تردد محدود» با اطلاع مأموران اعلام شده و او این پیشنهاد را رد کرده است.

«پیشبرد امور با آرامش»

رئیس فراکسیون امید در این نشست در پاسخ به پرسش یک دانشجو در خصوص محافظه کاری فراکسیون امید گفت:« برای فعالیت سیاسی باید شرایط کشور را در نظر بگیریم. شرایط دهه ۹۰ با دهه ۸۰ متفاوت است .»

وی ادامه داد: در این شرایط محدودیت هایی است که باعث شده ما با راهبرد آرامش امور را دنبال کنیم. همانطور که میدانید شعار ما امید و تدبیر بود و از اصول خود کوتاه نیامده ایم و محافظه کار هم نیستیم بلکه با تدبیر کارها را جلو می‌بریم.»

در حالی محمدرضا عارف این اظهارات را مطرح کرده است که محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران، اخیرا نسبت به عدم تحقق اصلاحات واقعی در ایران هشدار داده و گفته بود که دیگر دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات آینده سخت است.

رئیس‌جمهور سابق ایران گفت: «امروز من از سوی مردم با این سوال مواجهم که ما را کشاندید پای صندوق رای، یک مورد نشان دهید که در راستای اصلاحات واقعی باشد.

ایران دی‌ماه پارسال صحنه اعتراضات گسترده‌ای بود که بیش از یکصد شهر کوچک و بزرگ را فرا گرفت. آن اعتراضات که ابتدا متوجه سیاست‌های اقتصادی دولت حسن روحانی بود به سرعت تغییر جهت داد و کل نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داد.

«اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» یکی از شعارهای معروف آن اعتراضات بود.

با استفاده از ایرنا و گزارش رادیو فردا؛ خ
XS
SM
MD
LG